Snabbmat.

Sam gillar när jag bär runt på honom, jag fick höra på BB att barn blir trygga av att vara mycket nära och att de har igen det senare i livet. Sagt och gjort. Jag vill klart skänka mitt barn trygghet och närhet, det är viktigt för mig att jag snabbt finns tillgänglig när Sam vaknar, för att visa att jag finns alldeles i närheten, och att han aldrig skall behöva känna känslan av övergivenhet. det är sådant som jag tror barn blir trygga av. Och mycket riktigt, jag har burit honom, liksom hans pappa har gjort. Han älskar att bäras rygg mot min mage så han kan i sin nyfikenhet skåda vad som händer runt omkring. Och nu vill han bli buren ofta, och gillar inte så mkt att sitta i sin babysitter, eller jo det går oftast bra efter en stund. Och faktum är att jag ju måste hinna duscha, och äta samt fixa lite emellan varven när jag är själv med honom.
Bärselen är han inte riktigt stabil i nacken för ännu tycker jag så den lär dröjas ett tag, men sen så. Jag skall bli bättre på att lägga honom på mage och öva nackmusklerna, men det sägs att bebisar oftast blir stabila vid  månaders ålder i nacken, så vi har ju nästan en månad till på oss. han är så tidig med allt annat hittills så nog kommer han att vara mer stabil i nacken då med så han kan sitta i vårt bärsele, vår lilla fining.

Vad gäller maten så fann jag i kylen en färdiglagad kantarellsoppa från blå band som min kära sambo  köpt hem till mig. Han tänker då alltid på allt, tanken med den var såklart till mig då han jobbar o jag inte har en massa tid att lägga på matlagning, då var den perfekt att ta fram och värma. Och supergod var den med. Så den rekommenderar jag varmt till alla, Jag är ju som frälst i kantareller med så det var perfekt. tack älskling.


Åååh nej, nu har de tv-licensreklamen på teve igen.. och jag lär få den på skallen igen, den låten alltså. Fasiken jag som precis blivit av med den. Sambon blev smått irriterad på mig igår när jag gick o nynnade på den hela dagen. Haha.
och när jag nyss glömt den då var det morden i midsomer låten. Japp alltid är det något som sätter sig på skallen. Har ni någon låt ni brukar nynna på som vägrar släppa taget om skallen?

Nu ligger Sam här bredvid mig i soffan och snarkar så sött, han har båda armarna uppåt sträck, så som han brukar sova. Bebisar har så mysiga reflexer. haha. Jag minns på bb när jag skulle lyfta försiktigt på täcket när han sov och hans armar bara flaxade till hej vilt. Shit vad var det tänkte jag. Helt normalt sa de på BB. haha mycket skall man lära sig.
Men jag kan ärligt säga att jag känner mig sjukt påläst vad gäller graviditeter. Efter allt jag läst och allt jag hört om samt mass föreläsningar och latinska namn så kan jag min sak. Tom min bm blev impad på mig när jag jämt förstod vad hon menade och kunde säga det latinska uttrycket innan henne. Haha. Men något skall väl fastna, och det man har intresse för det fastnar ju såklart. de på förlossningen vart med impade när jag talade om vernix och cervix och vice versa.  Så undrar ni något så fråga:) Däremot känner jag mig fortfarande nybörjare på bebisgrejs, även om jag läst mycket om det med så är det svårt att veta vad som är feber på små bebisar och inte, tex. Men det blir på nått sätt självklart på hur man tar hand om sitt barn så fort han kom till världen. det var som att jag inte hade gjort något annat. Så självklart. Sen att högen på multum av gravidtidningar o föräldratidningar gett mig en grundkunskap samt föreläsningar det tror jag är viktigt men tjejer är som gjorda för att vara mammor och ta hand om barn, inte sant?

Nej nu skall jag med försöka ta det lugnt en stund när Sam sover, och inte stirra runt och städa och ha mig som annars, det får bannemig vara lite stökigt nu, så länge det inte är smutsigt så står jag ut. Men smutsigt skulle det aldrig hinna bli, det ser man till med ett litet barn i hemmet. Världens vackraste bebis. Han ligger här i sin tigerbody och sussar. Älskling.

Älskling - du är det finaste jag vet.

Kommentarer
Postat av: Ina

Tack för kommentaren, vad rar du är! :)



Din blogg är också väldigt söt. Speciellt sonen din! :)

2009-01-05 @ 16:50:36
URL: http://inisen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0