Tjejmage.

Blääjk!
vaknade inatt av att jag hade ont i magen, sådär obehagligt ont, som mensvärksliknande men ändå inte. Men har man fött barn då är man mer härdad för lite mensvärk, iaf upplever jag det så. Somnade om efter ett tag.
Nu idag har jag med haft sådär ont i magen, samt i ljumskar och höfter. Kan det vara en svit från graviditeten och förlossningen, att man liksom blir lite öm överallt när det skall gå tillbaka? Fast kan det kännas så 3 månader efteråt, alltså att det fortfarande känns? Hur upplever ni det? Har ni med mera mensvärk och ont i höfter oså vidare?
Jag har förvisso aldrig innan vart en sådan tjej som haft ngn direkt jobbig mensvärk och så, utan mera att jag haft känningar i ryggen när det varit dags, som att en tegelsten hängt i ryggslutet, så har det känts. Men inte direkt i magen, jag vet inte om man kan känna mera överlag sen barnafödandet, alltså att mensvärk blir mer käntbart efter att man varit gravid?
Well i dont know, det är ni som skall berätta för mig! Okay!?

Sam ligger och vilar på sin filt på golvet, han verkar lite frustrerad fortfarande över magen, alltså han spänner sig och så. Och en stund efter han ätit så frustar han och pustar, och blir lite kinkig. Men så reser man sig upp och går med honom, då blier han alldeles lugn,kan det vara så att han kanske bara avskyr att man sitter ner med honom? Att han vill gå omkring? Och att det e därför som han böjer sig som en ostbåge, det kanske inte alls bara är magen eftersom han slutar frusta när man reser sig? Erfarenheter? tankar?

Kommentarer
Postat av: Julia

usch jag hatar mensvärk känslan

2009-01-29 @ 19:18:43
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: Evan

Labandressen är köpt på Babyproffsen i Sundsvall. Är i fleecetyg så den är väl inte tokvarm men funkar i vagnen med åkpåse osv. Kram

2009-01-29 @ 20:09:32
URL: http://evafundin.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv: Det är lite olika, om du kollar under kategorin FilmTvTeater - som jag medverkar i, i min blogg så har jag en lista med saker jag är med i och gjort

2009-01-29 @ 21:54:24
URL: http://jsomijulia.se
Postat av: Fru Evelina

usch då! har hört att man kan ha foglossning långt efter förlossningen?



kram

2009-01-30 @ 18:27:17
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0