Bubblar över av tankar/ord.

Jag har alltid, så länge jag kan minnas bubblat över av tankar och ord, trots att jag babblar mycket så räcker det inte till. Jag måste helt enkelt uttrycka mig i både skrift och tal. Jag minns när jag skrev uppsatser med begränsat antal sidor på högskolan. Hjälp tänkte jag! Hur skall jag kunna begränsa mig på så få sidor? Det är en nackdel med mig, eller kanske en fördel beroende på hur man ser det. Jag fullkomligt bubblar av tankar och fantasier. Därför har jag både en pappersdagbok, en blogg och en sambo som inte tar hälften så mycket rum vad gäller babblande som jag gör. Det skulle aldrig fungera, lika bra att han lyssnar på mitt skitsnack istället! Hehe. Innan jag fick barn skrev jag mestadels om mig själv och allt möjligt, och sedan Sam föddes så följs det naturligt att det blir om familjelivet, det är ju kring det min vardag kretsar, familjen mestadels, men även vänner och familj såklart. Det blir naturligt. Att skriva är nyttigt och bra för mig, jag behöver få uttrycka mig, och jag gillar att få kommentarer, det är det som driver mig. Men anledningen till varför jag skulle passa bra som en av bloggarna på mammabloggarna.se beror på att jag är en positiv tjej och det speglar sig även i min bild som mamma. Visst är livet som mamma tufft ibland då sömnen blir störd eller man bara behöver lite tid för sig själv, eller att hinna med det man skall eller måste. Men man får så mycket tillbaka att det positiva övervinner allt. Och jag tycker att jag skulle passa som bloggare där just därför att jag är så positiv och det nog kan smitta av sig, eller jag hoppas det i alla fall, hinder är till för att besegra!
mammabloggarna.se är ett forum som knyter samman kontakter, människor som är i samma situation, lite som ett nätverk där man kan fråga saker man undrar och knyta nya kontakter och därigenom möjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0