Roligt.

Vad roligt det var på leklandet idag, det fanns massor med rutchkanor, bollhav och klätterställningar. Det var perfekt avdelat för de mindre barnen med så att både de och de större kunde leka ifred. Det var stort och så häftigt, dit åker vi absolut igen. Det fanns Waynes där med så vi kunde fika gott, och Sam fick sin mellis. Efter att ha lekt i 2h var alla helt slut så Sam somnade på två röda i bilen och jag var med trött, sambon med. Det var en heldag det. Sen åkte vi förbi Hellasgården dit vi nog skall imorrn, om det inte blir något annat kul lekställe, eller en kombination.

Gud vad nya roliga saker man kan göra när man har barn, sådana saker man inte lade märke till innan. Och en helt ny värld av kontakter öppnar sig, och jag som redan innan hade svårt att hinna med de vänner man har, puh nu är det ännu tightare. Men det är kul med så många vänner i sthlm. En annars storoch nog svår stad att träffa nya människor i, inbillar jag mig.


Bilder från vår dag kommer sen, nu en tjejfilm.


Kommentarer
Postat av: LindA

åh vad rolgit det lät! det ska vi göra när vi e hemma igen...

vi sjunger lite för Leya när vi lägger henne i sin säng, klappar lite på huvudet och säger godnatt. Går ut ur rummet, lämnar dörren öppen och väntar utanför. Om hon e ledsen då eller gnäller så väntar vi tyst utanför i 2 min, går sen in igen och klappar henne lite, stoppar om henne och går ut igen (utan att säga något!) - så håller man på så tills hon somnar. Detta för att de ska lära sig att somna själva i sin egen säng. men ändå veta att mamma och pappa är där. Första natten tog det 2 1/2 min tills hon sov, andra natten tog det ca 1 min och nu tar det ca 20 sek. Vi har alltså inte behövt hålla på särskilt länge. Egentligen ska man köra med 5 min men det tyckte jag kändes alldeles för hårt. Sen sover ho hela natten från 20.30 - 7.30! Toppen, för då hinner vi få lite egen tid också.

värt att prova tycker vi.

kraaam

2009-07-26 @ 12:19:47
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja förlåt men ja var bara tvungen att fråga;) Det är likadant här, magen som är svår, allt annat har man liksom gått ner - ja du vet;)

Det är bara bra med oss, bor i Bålsta - bor ni i Sthlm?

2009-07-26 @ 21:07:33
URL: http://livetmedlija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0