Det där med djur.

Jag gillar djur, men det dära med deras olika utstickande kroppsdelar och deras funktioner det är INTE min starka sida. När vi var på Taxinge slott igår och åt lunch och fikade deras supergoda tårtor (visste ni att det är sveriges största fik om man ser till utbudet av kakor? Åk dit vettja. Har man ett kakmonster på besök, och själv är ett, så är det en självklar vistelse. Och att det är slottslig och superfin miljö gör ju inte saken sämre. Men I-M, dina kakor är lika goda, så du ej tror något annat;)

Hur som helst, tillbaka till det där med djuren och deras kroppsdelar. När vi stod och spanade in getterna, grisarna och hönsen så var det inte bara jag som undrade vad en av getens viss utstickande kroppsdel fyller för funktion. En av de äldre damerna som stod bredvid sade " Vad e det där som hänger där under?"  Och jag började först tro att det är pungen, men herregud, sen kom jag på att det borde vara där som de mjölkar dem. Well well, jag är inte vår nästa skansenjobbare iaf.

Hur är det med era djurkunskaper?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0