Kloka Engla.

Läste nyss på Englas blogg en väldigt klok sak:

"Och en sak måste ni som läser bloggar komma ihåg, bloggen är inte bloggarens hela liv. Det är så mycket ni inte ser eller får veta här. Tror många av er som läser glömmer det ibland.Och en sak måste ni som läser bloggar komma ihåg, bloggen är inte bloggarens hela liv. Det är så mycket ni inte ser eller får veta här. Tror många av er som läser glömmer det ibland."

Ord som jag tycker är väldigt sanna. Det klagas oftast på prinsessans dagbok för att den låter så himlans positiv, och det klagas på ytliga bloggar och hej och hå. Men alla väljer olika genre och djup i sin blogg, en del skriver om precis allt, lämnar ut familj, vänner mm. En del skriver enbart om yta och visar kläder. Det är helt upp till var och en om hur mycket man vill skriva om, och vad man skriver om. Men det är som Engla skriver, viktigt att tänka på att det är väldigt få bloggar som skriver och lämnar ut allt.

Min blogg är för det mesta positiv, det vet jag om. Och det beror mycket på att jag ÄR en positiv och glad person. Jag är sådan som människa. Ser sällan hinder i saker och tycker att livet är roligt och än mer spännande att vara mamma. jag älskar verkligen livet som mamma, min son ger mig SÅ otroligt mycket glädje varje dag att det ej går att beskriva ( ni som har barn, ni vet) Därför är min blogg oftast glad och med en solig touch. För varför skall jag skriva om negativa saker och sådant när det inte skulle spegla mig som människa? Det skulle inte kännas rätt. Min sambo vill ej vara med på bild i min blogg, och det är något jag fullt ut respekterar. Och detta är ju faktiskt MIN blogg om MINA tankar och om HUR jag ser på saker och ting. Därför ser jag ingen anledning att skriva ut en massa info om honom och lägga ut en massa bilder. Varav jag håller den bilden ganska så privat. Bloggen är som sagt min, och att berätta i ord om min underbara familj duger tillräckligt bra, och sedan kommer mera bilder på mig - som jag själv står för.

Och en sak måste ni som läser bloggar komma ihåg, bloggen är inte bloggarens hela liv. Det är så mycket ni inte ser eller får veta här. Tror många av er som läser glömmer det ibland.Jag skriver inte ut allt vi gör om dagarna, eller alltför privata saker. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej lilla loppan! Hoppas allt e bra med er. Nu har äntligen semestern börjat, iaf för mig och barnen. Sigge börjar nästa vecka - skönt!!

Stor kram!

2009-06-22 @ 20:49:46
URL: http://varldenslyckligastemamma.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Bra sagt av henne.

2009-06-23 @ 21:42:49
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0