5 månader.

Idag är det 5 månader sedan vår älskling föddes, den dagen var den vackraste i vårt liv. Jag minns när jag fick upp honom på bröstet efter timmars kämpande, då var det som att all smärta försvann och man var lyckligast i världen. Då grät vi båda glädjetårar! Det var så ofattbart och mysigt, och att stanna på BB i 4 dagar var ett bra val, då fick vi tid för att bara vara familj och inte alla andra måsten och besök som lätt kommer med att man kommer hem. Så vår underbare son är alltså 5 månader idag, det är helt galet vad tiden går fort, och hans 5 månaderspresent blev en gåstol från Graco. En riktigt fin och rolig sak. Han har inte riktigt förstått grejen med hur man tar sig framåt, men han sitter och rör alla grejer som är på lekbrickan på stolen. Och han kommer antagligen älska att ta sig fram på den sen tror vi. Svärföräldrarna hade även med sig en hoppgunga som han tycker är så rolig. Igår så lekte vi med honom där och han skrattade som en tok där han satt och gungade vår älskling. Han är så duktig och söt, nu börjar han bli otålig när han inte riktigt vet hur han skall fixa med grejer, han har verkligen en stark vilja. Men det är bra, det kommer man långt på.

Nu har vi varit ute och gått, och Sam sover fortfarande gott i vagnen och snart är det mat för både han och oss andra.
Badrummet börjar ta sig, och det kommer bli jättefint. I veckan skall det inhandlas lite nytt från Ikea och donas med lite gardiner och tyger, så det kommer bli perfekt i vårt hem,. Home sweet home.

Imorrn är det den dagen jag tycker är så jobbig, den andra vaccinationen. Det är inte kul när ens barn skriker, det gör ont i hela min själ. Men vaccination måste man ge anser jag, och det är över på en kort stund. Sedan hoppas jag att han slipper feber och så. Men skönt att sambon är hemma så han kan följa med. han har lite bättre psyke än mig när det gäller sådana otrevligheter.

Men imorrn är en annan dag. Nu skall vi njuta av denna dagen och se vad den har att erbjuda. Och som vanligt står vår underbare son i fokus, såklart. Han är den viktigaste i vårt liv.

Trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis Sam önskar Leya!!!!

Hoppas han slipper må dåligt imorgon efteråt.

Kram

2009-03-29 @ 15:54:50
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: Nina

grattis till sam :D

2009-03-30 @ 22:24:59
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

oj så fort tiden går! kommer ihåg det som igår när jag gick och väntade på uppdatering!



2009-04-03 @ 14:14:04
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0