det gör mig irriterad.

Fick nyss ett sms från en vän som ville ses i veckan...
hon skrev ngt i stil med att vi är på bättringsvägen när jag frågade om förkylningen var borta?
Nej men vi kan komma iaf.

EH nej! hon vet mycket väl att jag inte utsätter Sam för uppenbart förkylda människor, är det inte respektlöst att ens tycka det är okej att komma ochhälsa på om man är förkyld, eller känner att man har ngt på gång i kroppen? Det tycker iaf jag,
skulle aldrig åka hem till ngn småbarnsförälder, eller förälder över huvud taget om jag vore ut form eller förkyld.
En del kanske tycker det är okej, men inte jag,och jag blir uppriktigt sur om någon kommer hem hit och är förkyld.
Det är respektlöst anser jag. Sen om man blir förkyld, det e ju sin sak, men jag umgås inte med förkylda människor, och hoppas folk är så uppriktiga när de besöker oss. Men skrev iaf tillbaka till henne att jag ej är intresserad av att umgås förrän de är friska.

Tycker även att det är snuskigt när någon rör i Sam utan att tvätta händerna först, iaf om man kommer utifrån.
För tänk alla snuskiga saker man rör i när man är i farten, buss, tunnelbana, hissar, trappräcken mm.
Det är sånt som är så lätt att göra och tar bort så mkt smuts, tycker det är hemskt och får rysningar i kroppen när man rör i Sam utan att tvätta sig, det är nog bara för att jag vill kunna pussa på honom precis så ren o mysig som han är, utan en massa snuskbakterier utifrån. Men ja har förvisso alltid varit nojig för att tvätta händerna och allt sånt sen innan och dessto mera nu sedan jag fick barn.

Well det gör ju inte saken bättre att Rent hus går på tv nu.

Iaf, det är så irriterande och jag blev stött. Men sånt fattar man inte förrän man får barn själv.

Nej ci får ses nästa vecka så e de.

Och nu är det sovdags. HUr tycker ni? Tycker ni att man går hem uppenbart förkyld till barnfamiljer?


Kommentarer
Postat av: Linda

jag skulle aldrig gå hem till någon med bebis... ja leya sover i sin säng tills 4-5 tiden på morgonen när jag inte orkar lägga över henne mer ;.)

2009-03-18 @ 21:06:59
URL: http://familyspace.blogg.se.
Postat av: Anonym

bakterier är nyttigt för att få ett imunförsvar.

2009-03-19 @ 21:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0