Grattis.

Grattis till Marie som fick en pojke igår, han vägde 5 kg och var 56 cm lång. En riktig bjässe och så söt! Stort grattis!

Nu vilar Sam och jag skall försöka få i mig lite lunch. Jag har fått dille på avokado och det är så mättande och nyttigt, perfekt om man är lite stressad som jag jämt tycker att jag är.

Igår låg jag och läste vi föräldrar och där berättade de om en tjej som fått en pojk som vägde 5800 gr och var 62 cm. han var lika stor som en 3 månaders när han föddes. Tur den tjejn fick planerat snitt hur skulle det annars gå att få ut en sån bjässe?
Men kvinnokroppen är fantastisk på många vis. SOm en inneboende superwoman som min sambo sa till mig när jag krystat ut ett huvud som låg med största sidan först. JO tack, det var att ta fram symaskinen och lappa ihop könet, men såå fantastiskt att det knappt märks såhär 4 månader efter, okej kanske lite stramare... men ack så underbart!

Vad vägde era kids?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du får en trevlig dag.

Spana gärna in min nydesignade blogg och lämna en kommentar.

2009-03-03 @ 11:02:51
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Linda

ajajaj 5 kg och en annan 5,7. Usch usch. Jag tyckte det var jobbigt med en 3,7 kg bebis men hon kom ju också med den största sidan först... som din lille Sam. Men mig klippte dem och sen samma som du - symaskinen ;.) men nej det märks verkligen inte. Jag hade inte ens ont direkt efter i ärret. Häftigt! Kvinnokroppen är amazing!

2009-03-03 @ 17:06:58
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Sara

4120 vägde Max! nu vid 5 månader väger han 8315!

2009-03-03 @ 18:04:10
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Maja

Ja, vi är faktiskt helt otroliga vi kvinnor! Och även de små liven, kan inte vara det skönaste att bli utklämd heller. ;)



Mina "småttingar" vägde 3920 g (53 cm) och 4880 g (55 cm). Ettan, som var minst har alltid vuxit i raketfart. Hon var stor som bebis och är lååång nu också som treåring. Tvåan däremot, som var en liten bjässe är miiini nu. Hon är 10 mån och väger 8,8 kg och är 69 lång. Nästan en decimeter kortare än syrran vid samma ålder.



Kram på er!!

2009-03-03 @ 20:01:23
Postat av: Sophie

Oj 5 kg... låter läskigt hehe! Våra har legat på ca 3200 1-2 veckor innan bf. Ebba som var störst och kom på bf dagen vägde ca 3,7 kg

2009-03-04 @ 08:46:23
URL: http://lillamirakel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0