Lördag.

Det är så härligt med lördagar när hela lilla familjen är hemma.
Vi har ätit en vitaminrik frukost, eller iaf jag, sambon är inte mycket för sånt hehe.
men jagdrack en smoothie, med jordgubbar och pressad citron i. Sen drack jag ett glas Brämhults blodapelsinjuice till det.
Åt ägg och skorpor, perfekt. Samtidigt matade jag Sam med lite katrinplommonpure som han tycker är så gott. Han riktigt skriker MmmmmHmmm och öppnar munnen när man visar det. Härligt. Och stolen gillar han att sitta i med, så han liksom kan vara med oss och inte sitta nere på golvet i babysittern, det är inte alls lika kul, men det kan man ju förstå.

Sambon har deckat på soffan, och Sam sover i babygymmet med sin filt runt sig, han tycker det är mysigt att kura in sig i den, så det blir lite mera myspyskänsla. Och jag har hunnit duscha och tvätta håret, samt klä på mig, och ta på lite mineralsmink på min bleka nos.
Härligt när man hinner tvätta håret med, blir lite extra lyxigt på en gång, annars brukar jag göra det hängandes över badkarskanten om jag har lite bråttom.

Jag blev så full i skratt innan, jag hade Sam i famnen och skulle försöka söva honom... så tittade jag ut genomfönstret precis och ser vår likbleka granne ikläd limegrönt linne stå och skaka en ica-kasse... sen vek han den fint och gick in igen, men tjena.. okej,, han är ca 30 år och bor med sin mamma i en 2a. De delar sovrum med en bokhylla emellan. Lite miffovarning anser jag, men det förklarar kanske hans lördagsbeteende. hans söndagsbeteende brukar vara att gå ut på balkongen och kolla till krukväxterna. Japp alla har vi våra intressen. Hur som helst så blev jag full i skratt  det såg så roligt ut.

Men.. nu skall jag hinna borsta håret med o sätta på lite mascara. Ikväll kommer min sambos kompis hir och äter och ser på mellofestivalen... och innan dess tänkte jag hinna med en promenad och städa lite. Samt mysa med min familj såklart!

trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Linda

härlig granne! Skönt att ha något att titta på eller? ;.)

ha det bäst!

Kram

2009-03-08 @ 15:11:41
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0