Positiva bloggare tack!

Jag tycker att den senaste tidens bloggvärld varit kantad av för mycket klagande över andra människor och överhuvudtaget för mycket syrliga och nedlåtande kommentarer. Det tycker jag är trist!
Jag anser att jag skriver blogg för att jag tycker det är kul, och för att jag vill skapa en positiv anda.
Visst jag skriver om saker som är mindre bra också, eftersom så är livet, ingenting kan vara tipp topp jämt,
men jag brukar faktiskt skriva om det mindre bra på ett upplyftande sätt och se saker ur positiva synvinklar.
För hur kul är det att läsa om bloggar där det bara klagas och gnälls hela tiden?
Well en del kanske gillar det, och det är ju upp till var och en, men jag kikar in hos de bloggar där jag tycker att de har en för det mesta positiv ton eftersom jag vill bli glad av att läsa bloggar, inte nedstämd. Sen är det ju såklart att bloggen skall spegla ens vardag på ett korrekt sätt, men jag tycker ändå att jag skriver som jag upplever min vardag, och den är faktiskt nästan allti rosenröd, tro det eller ej. Men annars hade jag ej skrivit så positivt och antagligen redan lagt av att blogga för länge sen! För jag är sån att jag lägger av när den positiva attityden i skrivandet inte längre finns. Vad e det då för mening att skriva anser jag? Sen får människor skriva vad de vill o alla har vi dåliga dagar och då anser jag att man skall peppa och stötta varandra även i bloggvärlden!

Jag är less på människor som kommenterar anonymt, vilket de såklart får göra, men det blir så opersonligt och jag vill ha en personlig blogg där det känns som att mina läsare ger mig feedback och att man har ett litet hum om vem dom är, så även om de bara skrier sitt förnamn eller whatever, men det blir iaf roligare än att bara vara en anonym. För har man tid att kommentera så har man tid att fylla i sitt namn, det anser jag!

SÅ fram med lite mera positiva vibbar i bloggvärlden! Jag tycker den blivit alltmer grå och hackande, att man mer än gärna kastar ur sig dumma kommentarer än vänliga.. iaf ser man der på de stora bloggarna när man läser vad andra skrivit, te blondinbellas... herregud, orka klanka på andra hela tiden!

Well... jag vill känna lite positiv energi i bloggvärlden, är det någon som håller med?

Kommentarer
Postat av: karro

haller med!

2009-03-31 @ 10:17:59
URL: http://flygabloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0