Rutiner.

Det är så skönt att Sam är så lätthanterlig och go. Det tar inte många dagar för honom att få in en rutin och accepterar den. Går man in med honom i sovrummet kring halv nio så somnar han ganska så snabbt i min famn, antingen om jag vyssar honom gåendes eller sittandes. men han somnar lika lätt när jag ligger bredvid honom och sjunger vaggvisan.
Detsamma gäller på morgonen, han ligger gärna vaken och filosoferar och pratar lite utan att vakna och gallskrika, utan han ger mamma lite sovmorgon allt som oftast. Han vet nog att mamma är morgontrött ;)

Detsamma gäller promenader, han ligger antingen och tittar ut eller som somnar han gott. Det är så lätt att ha med honom och göra och jag är så tacksam för det. mycket för att vi inte har någon avlastning såhär långt fram familjer.

Att få in rutiner har gått smidigt, och det känns skönt. han är ganksa så ´punktlig på att vila middag, och sova på eftermiddagen. Ganska exakt på minuten faktiskt.

Jag kan inte nog skriva hur tacksam jag är för att jag fått en sådan fin son, det är verkligen guds gåva och jag är så evigt evigt tacksam.

Nej nu skall jag tvätta av mig mascaran, mysa en stund med sambo och katter i soffan innan vi somnar bredvid vårt älskade barn.

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Skönt =)

Vi har helt fasta rutiner, utan det skulle det aldrig fungera här hemma själv med två =P

De vaknar 08.00 å så äter de morgonmålet då, sen äter de 12.00 - 16.00 och nattmålet 20.00 sen sover de till 08.00 igen.

Jolie äter 30 min innan Noah. På så vis hinner jag mata och rapa henne innan lillkillen börjar bli hungrig =)



Äter Sam på fasta tider på dagen?

Hoppas ni får en trevlig dag nu. Kram

2009-03-18 @ 06:58:26
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0