Snö igen.

Tittade nyss ut och ser att det snöar igen. Någon mer än jag som är less på snön nu?
Jag vill att det skall bli bara vägar så jag kan sätta tillbaka mina små hjul på vagnen nu, och så att man slipper pälsa på Sam så mycket varje gång man skall ut på promenad, måste ju vara skönare att kunna ligga mera fritt i vagnen och så.
Men som sagt snön lär hålla i sig och vintern likaså.

Vi var ute på en långpromenad innan det var mysigt. Då snöade det inte. Och Sam sov hela tiden som vanligt, han älskar verkligen att sova i vagnen. Skönt det.

var upp till centrum och köpte gröt som jag tänkte börja ge honom, BVC tyckte vi skulle fortsätta med nan 1 men bara börja ge gröt till istället för att byta, så vi kör på det ett tag till. Han fick någon sked innan men verkade ej gilla det, däremot går katrinplommon ner nu. Det är bra!
Någon som har ngt tips på hur man skall ge maten i början och vad som är bäst att ge. Vi kommer mixa en del potatis och så men det är ju som sagt smidigast att köpa så det blir det först och främst, så tips på vad ni gav och när å dagen och så vore tacksamt.

Helgen har varit bra annars, vi var iväg till en del affärer på lördagen, och så den ordinarie tvättiden, skall bli såå skönt med tvättmaskin hemma snart. Och sen hade vi vänner över på kvällen. Med god mat, liten utflykt, mys med Sam och promenader så blir helgen fulländad, och med lite vänner över som pricken på i:et.

Veckan är ganska så fullbokad, skall ha hit mattläggaren igen och kolla, sen lite besök.. och lite mera ärenden som skall fixas. Och så lite mer besök och inte förrän i slutet av veckan är jag ledig. Det går i ett.

På fredag skall jag och väga Sam igen, sist låg han på 7,6 får se vad det är nu. Han är så go vår pojke! Så rejäl liksom.
Och han är svårflirtad, vill inte skratta för vad som helst goebebisen!

Och idag kom bodysarna fårn Plastisock och Småfolk, jättefina!!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är också trött på snön! Det snöar för fullt här!



Jag började prova att ge Max potatis i några dagar(kokad, mosad med lite ersättning och smör). Han gillade det inte alls. Sen provade jag lite gröt i några dagar. Det gick inte bra heller. Då tog vi en paus på någon vecka och sen fick han prova broccolipuré. Och det gick lite bättre. Sen tog vi en paus igen. Sen gjorde jag palsternackspuré och det gillade han verkligen så det fick han många dagar. Sen har han även gillat morotspuré. Nu äter han majsgröt och det går jättebra. så även om det är lite kämpigt i början så kan man ta det lugnt och ta lite pauser. Ge inte för mycket på en gång med tanke på magen. Det är bra att ge så tidigt som möjligt på dagen ifall han får ont i magen. Jag brukar ge vid 11-12 nån gång. Ger alltid lite katrinplommon efteråt. Ger typ bara en halv portion gröt eller grönsakspuré varje dag fast Max är 5 måader nu. Hon på bvc sa att det var bra så att de får vänja sig i lagom takt.

2009-03-02 @ 17:28:55
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0