Ursäkta röran, vi renoverar.

Vi är mitt i badrumsrenovering, och som alla förstår så är det ju en enda röra när man är mitt i allt fixande, men snyggt kommer det absolut att bli, det stora och designade badkaret står här och bara väntar på att ta ett härligt bubbelbad och att vi kan skåla i lite bubbel jag och älsklingen. Svärmor har lovat oss två timmars avkoppling med bubbelbad medans hon passar Sam sedan när allt är klart. Och badkaret är ju så fint att man kan spegla sig i det. Sen är det nytt av allt, så det blir ett dyrt kalas, men så himlans fint sen. Och det bästa av allt, egen tvättmaskin till alla våra kläder, inte minst Sams. Lillgubben han älskar ju att suga på händerna när han har fått in lite mat i munnen, det ser så mysigt ut, och han är ju sötast i världen.

När farmor och farfar kom i onsdags, var det ganska så sent och Sam hade förväntat sig att pappa kom hem när det plötsligt dök upp två personer som det var 3 månader sedan han träffat, lille gubben blev så skrämd och grät och  grät så mycket och så länge, han var helt otröstlig vilket han aldrig varit tidigare och han är ju aldrig otröstlig, eller har inte varit det ngngng hittills iaf, så det skar ända in i min själv att se honom så ledsen, och innan man förstod att det var för att han blev rädd och osäker så blev jag så ledsen, att tårarna rann, det är inte lätt att vara mamma alla gånger, man har verkligen hjärtat utanför kroppen sedan man fick barn, och man mår ju så dåligt när de verkar rädda eller att man ej vet vad som är fel. Men nu efter någon dag så går det mycket bättre, nu ler han och skrattar åt farfar. Men man får ta det försiktigt med människor som han ej känner till kring denna månad eftersom barn då är ganska så reserverade för främlingar och befinner sig i separationsvärlden, en slags fas kring denna tid. Oavsett vart jag helt knäckt och ledsen när han blev sådär, speciellt när man har en pojk som är så harmonisk och nästan aldrig är ledsen eller skriker. Men som sagt, skönt att det verkar gå bättre nu i alla fall, så förhoppningsvis kan farfar bära honom innan de åker hem och de har varit här några dagar till.
Men farmor går bra. Kanske är den mullriga rösten?:)

Igår medans de stora grabbarna fixade med badrummet så åkte jag, farmor och Sam till Ica kvantum och handlade en massa gott tills kvällen, och även lite ny burkmat till Sam som han skulle prova,m blomkål och potatispuré. Det gick fint och han verkade gilla det, perfekt. Att han kladdar så mycket när han äter det är så gulligt och det finns ingen sötare än honom.
Sen var vi på Ikea och shoppade massa ny förvaring, och en massa saker till hjärtegullet, en lekmatta, och skallror och lite bitleksaker, samt en stolsdyna så att han kan sitta mycket bättre i sin matstol. Och så blev det en massa haklappar med såklart. Det behövs kan jag säga:) Sen blev det även en lampa till Sams rum, som kommer bli så fint när vi är klara med det. Ingen stress ännu men det är kul att ha gott om tid och fixa, det är ju viktigt att han får ett fint och roligt rum att vara i, och som stimulerar till olika lekar och mys med lässtunder och annat. Vi tog varsin macka på Ikea och Sam fick mat, sen tittade han på alla andra bebisar där runtomkring, och skrattade som vanligt åt "ploppleken" som han tycker är så kul, han skrattar flera gånger om dagen och man skrattar själv varje gång, han är så charmig och det smittar av sig.
Sen när vi kom hem tog vi en promenad i solen och gick upp och beställde hem mat från vår fina fiskdelikatess som finns, de har grymt god mat så man storknar. När kvällen kommer är man helt slut och vi somnade ganksa så tidigt allesammans, mysigt...och behövligt...

för idag skulle rörmokarn komma ganska så tidigt och dona, Det blev mera än vi tänkt och dyrare som alltid, men det kommer att bli så himlans fint, och lönar sig nog den dagen som älsklingen säljer. Det blev även storstädning i de rummet som inte är fulla av alla saker man måste ställa åtsidan så länge, så under tiden gick vi och träffade en kompis sålänge, och när vi kom hem doftade det så gott och det tar sig i badrummet.Så nu skall vi snart hämta hem mat och sedan skall vi alla slappa framför Lets Dancefinalen, jag och älsklingen hejar på Baggen, vem hejar ni på? Ja och Sam hejar med på Baggen såklart!:) Han är så go och vi älskar honom så mycket att man knappt kan förstå hur mycket kärlek man har inom sig, vi är en lycklig familj helt enkelt och tänk att man fortfarande ofta känner fjärilar i magen, som om man är nykär fastän vi varit tillsammans i 6 år, det är underbart. Lyckorus och allt känns så perfekt! Så nu skall vi alla fira en skön helg med god mat och jag hoppas att ni får en mysig helg.

Sam ligger här och sover i soffan bredvid helt oberörd, han har de nya hörselskydden på sig som vi köpte för någon dag sedan, han är världens vackraste. Och i sommar får en av mina bästa vänner med barn, det skall bli så kul att umgås och vi känner massvis med människor som väntar barn.Och även de vänner jag känner här som redan har barn och som vi umgås med, det är nästan fullt ös hela veckorna, alltid något att göra, är det inte grupper så är det andra vänner som kommer hit som förvisso inte har barn, eller så är det andra mammor, och på helgerna har det varit någon här nästintill varje helg sedan flera månader tillbaka, gemensamma vänner som vill komma hit och hälsa på och träffa vår underbaring, och det är ju perfekt och trevligt. Jag känner verkligen att jag efter nästan 6 år i stockholm nu har fått en stor umgängeskrets, både med gemensamma (mest) och mammavänner men även många tjejkompisar, genom jobb, skola eller sambons killkompisar, så det är skoj verkligen. Hela sommaren kommer vi tillbringa i södern med våra familjer och alla vi känner som fått eller får barn, mysigt, en sommar att se framemot, samt en tur till Gotland. Men först kan gärna våren få komma det skadar ju inte så man slipper klä sig i stora byllsiga jackor nu och frysa jämt.Så jag kan införskaffa mig den snygga jackan jag spanat efter, de snygga ljusa slitna jeansen jag sett, de snygga sneakersen och lite snygga toppar och solglajjor sedan är vår o sommar mer än gärna välkommen.

Nu vaknar nog Sam snart och jag skall väcka min stora älskling också som slumrar han med, det är ngt visst med fredagar eller hur?

Så trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0