Vilket härligt liv man lever.

Vaknade klockan 06, men vi klev upp vid 07. Skönt att börja dagarna så tidigt med en alldeles egen solstråle i lägenheten.
Jag gav Sam mat, sen försökte jag få i mig lite frukost medans jag roade honom med leksaker. Sen har vi busat och myst hela förmiddagen innan vi tog en promenad med M nyss, blev bara en snabbis. Hon ringde när vi var ute och var med ute så vi träffades upp, men hennes dotter var så ledsen att de gick hem igen. Och nu har jag plockat undan lite och skall dammsuga sedan när Sam har vaknat. Om några timmar kommer svärföräldarna, det skall bli trevligt. De har inte sett Sam sedan i julas och det har ju hänt en hel del sedan sist. Stora killen, han växer så det knakar och idag är han 21 veckor, vår älskade prins!

Idag är det våffeldagen så jag ringde svärfar och bad honom ta med våffelsmet så han kan fixa lite våfflor till oss ikväll, han brukar göra pannkakor när de är här, men idag får vi ta våfflor det är ju mera passande. Skönt det skall bli att få ett fint badrum snart och hoppas att det blir lite soliga dagar så vi kan ta lite promenader i området.

Nu har jag tvättat håret och sitter här i turban kring håret. Sam tittar alltid storögt på mitt hår när jag har tvättat det, han tycker cäl det ser kul ut att jag helt plötsligt fått randigt hår eller vilken handduk jag nu än använder. Han är så nyfiken och pratig, Det är så sött när han svarar Katten när han jamar, då säger Sam något slags bebisgensvar som låter så sött. Man undrar vad han säger egentligen.

Nej älskade Sam nu vill mamma mysa med dig, dags att vakna?
Tänk så mycket mera berikat vårt liv blivit sedan Sam föddes, varje dag har en mening även om man bara är hemma i soffan och myser. Och man tar tillvara på varje dag på ett helt annat sätt. Att vara ute och festa eller leva ett sådant liv, det är passé och det känns så skönt att man tagit ett kliv högre upp mot ett mera meningsfull leverne. Sen är det såklart kul när man kan festa till det ibland, och när man träffar vänner ändå. Det är inte det jag menar, man lever ju som vanligt bara det att allt kräver lite mera planering och att det är Sam som styr, men han är så enkel så det är oftast inga problem, mer än att han just nu är så lättväckt. Att gå på krogen saknar jag inte det minsta, dansa och dricka vin kan jag göra med vänner hemma i alla fall.

Nej älskling.... nu har jag abstinens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0