Room.

Har ju fixat lite med Sams rum nu i helgen, och han sov sin första natt i eget rum igår. Eller han vaknade vid 02 och då gick jag och hämtade honom och så somnade han om direkt mellan oss. Mysbebbe! Klart godkänt att ändå sova mellan 19-02 i eget rum första natten tycker jag! Sambon åkte efter jobb och köpte ännu en ram som behövdes till Sams fotavtryck, men grrr rutan gick sönder när jag skulle fixa med den, så det blir nog Ikea en dag till i veckan, tja jag menar det kan ju vara kul att gå på ikea alla dagar i veckan om man inte har ngt annat för sig. Typ! Men avtrycken skall upp så det finns inget att be för. Är jättenöjd med det lilla vi fixat, och håller på att spana på lite fina prylar till inredning på nätet. Har bland annat hittat ett fint bord med stolar i vitt, som skall införskaffas senare. Det är lite dyrt nu innan jul så det får vänta. Får bli lite annat nu innan istälelt. Bla fokus på väggarna... Väggord, fina inramningar a la fotovägg och avtrycken. Samt eventuellt ett fint barntyg. Vi får se vi får se. Vill inte stressa fram ngt utan det får ta den tid det tar då det måste bli perfekt.

Annars har Sam idag ätit större delen av sin mat själv, med sked från tallrik till mun, superduktigt. Det bara satt där liksom. Visst han åt vissa bitar med handen, men använde ändå skeden med att ta upp mat och föra det till munnen, inte illa för en 13 månaders tycker jag! Och ännu en sak, idag satte han ihop massa duplobitar själv, utan att jag visade. Han tryckte dit dem själv med, med lite kraft. Sötnosen, han lär sig så snabbt. ordet trött sade han med idag, inte riktigt rent, men mera tlött. Men iaf. Vad vår pojk är stor nu, tiden går så snabbt. man skall verkligen njuta varje minut! Det är så fantastiskt att få vara hemma med honom varje dag!

Nej nu skall vi sova. Först lite sneakpeak (stavas?) på lite detaljer på älsklingens rum. Mera kommer när det är klart. Om nu ett barnrum någonsin blir helt klart? Man har väl alltid en massa ideer.
Och så en bild på stövlarna jag vann till honom! Lite stora men lagom till våren skulle jag tro.

nattie.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0