Höst.

Idag har det verkligen regnat hela dagen. Och inte nog med det, blåsoväder! Det har inte ens varit tal om att gå ut med S, även om jag kikat ut lite då och då och tänkt att..."jo men en liten sväng..." Men nej, vi gjorde det nog bäst inne även om S var snudd på rastlös i eftermiddag, så sista utvägen för stackarn som ville hitta på ngt, var att ta fram en balja med vatten och leksaker så han fick plaska med dem, behöver jag säga att det var vått överallt sen? Valde sedan att bada honom för andra gången idag, så han fick plaska och leka lite där med, han älskar ju vatten vår älskling! Och eftersom det var min sovmorgon idag, sov till 10, gaaah så skönt! Så badade S med pappsen imorse med, mys!

Var iväg en sväng på klädgrejs imorse och fyndade en lära-gå vagn, den är ju snabb att dra, så S hänger inte riktigt med, så nu har vi lagt lite böcker i korgen så det gå lättare, så stolt han är när han går omkring, älskade barn!

Sambon har haft/har en grabbkväll med trav och fotboll och kommer nog snart. Så vi har ju inte kunnat ta bilen och åka på utflykt heller, vad bortskämd man blir med bil, och just ja, mitt körkort har ju gått ut, whooops, måste fixa det. Shit har haft körkort i 10 år nu alltså, fick det den 10/9 -99 åh jag minns SÅ stolt och glad jag var den dagen jag klarat det. Var ute och körde en massa och fick pengar och ahlgrensbilar av mamsen och papsen. Finaste! De betalade ju dessutom körkortet och intensivutbildningen, vilket såklart är en jättefin present, jag som är så oekonomisk kanske inte hade haft ett körkort annars så mycket som jag kan slösa. Och körkort är ju inte direkt billigt heller, är så tacksam för att jag fick chansen att ta körkort och att jag klarade det. Det är verkligen en så stor frihet att ha ett sådant, kunna köra var man vill utan att vara beroende utav någon annan.

Minns en av de första gångerna jag var ute och körde med en kompis, vi hade varit och fikat  i Lund med en killkompis, och skulle välja olika vägar hem och tävla vem som kom snabbast hem. Jag gasade på fint, men i en korsning så smälde det till och jag kom ingen vart sen, det var den kopplingen det, den bara hängde och dinglade och där satt vi främst i en rödljuskorsning och fick lite smått panik, så vi ringde vår körskolelärare haha, av alla människor. Han kunde så klart inte hjälpa oss. Ringde mamma o pappa som ringde bärgningsbilen och kom in och hämta oss. Puh! Jag var inte lika tuff när jag kom hem haha, och det var inte en billig kväll. Hihi, såhär i efterhand kan jag dock skratta rejält åt det hela. :) Det är ju såklart jag som lyckas med en sådan sak.

Nej nu skall jag nog hämta en kopp glögg till, hittade två flaskor i skåpet, och HUR gott är inte det på en skala?

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0