Idol och soffan.

NI ser väl också idol? Det är DET som gör fredagsteven bäst. Jag längtar varje vecka efter att få tända ljus, fylla på godisskålen och sätta fram satsumasen (denna fredag) samt dricka något gott och mysa i soffan med min nära. Det är fredagsmys det, och hela dagen har ju varit bebismys så jag har laddar upp hela dagen. Men alla dagar är det mys för mig och Sam. Idag var vi på bebissång och det var kul. DOCK tycker jag det drar ner en hel del när folk tar dit förkylda bebisar, men herregud, jag skulle ALDRIG göra så mot andra, och förväntar mig samma respekt tillbaka, jag vill känna att jag skall kunna ta dit mitt barn utan att träffa uppenbart förkylda människor.

Well... förutom den känslan så var det jättetrevligt.
Tog sedan en liten promenad, och på väg tillbaka hade det hänt en olycka utanför oss. Vid övergångsstället, det fick mig att rysa, folk är inte uppmärksamma och jag tycker det är otäckt att gå över gatan med vagnen först och kollar alltid noggrannt innan och försöker få kontakt med de som kör så att de inte tutar och kör när vi går över. Olyckor är otäcka och när det står massa ambulanser o så då blir jag helt stel inombords, dödsångest som jag har.

Nej nu IDOL, mys i soffan och en fortsatt trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0