Övningsgår.

Idag gick Sam över hela rummet! Jag nästan gnuggar mina ögon, okej ett två steg. Men typ flera flera stycken, typ ett helt rum lite här och var. WoW! Älskling! Gud vad snabbt det har gått nu på slutet, från stående kring möbler och stabila ben tills nu, går går går. Stoltaste föräldrarna! Tänk att jag precis på bf dagen ett år senare skulle skriva att vår son går! Thats underbart! Me cant get enough of that boy!
Så full rulle här om dagarna, och Sam har börjat sova till tyo åtta, vilket han förvisso jämt gjort, om det inte varit nio när han var mindre. Men nu vill han typ hoppa över förmiddagssovningen, och sover lite längre på eftermiddagen, men det blir ändå ganska så långt tills läggdags vid åtta. Så då blir han liksom pigg eller övertrött tills det är dags att sova, och mer svårsövd, men jag klagar inte ... han sover oftast efter 15-20 min inkl vällingtiden. Så det är inte det. Det är bara svårt med dessa övergångar, när de liksom växer och behöver mindre sömn på dagen, och man är van vid ett mönster. Men jag tror att det är mycket mer intryck nu när han typ går med, och att det är en kindtand på g upp med, gör ju inte det mindre oroligt. Älsklingen. Men han skall ändå få all beröm i världen, trots alla intryck och allt så sover han nästan alltid hela nätterna, vaknar till första timmen eller de första två, men ger man nappen så somnar han om igen. Så det är liksom ingen big deal. Och att han sovit så bra hela tiden det är jag SÅ thankful för, med tanke på vilket monster jag är om jag inte får sömn. Men vem är inte det?

Well... en kindtand på g, en grabb som tamejtusan går omkring och föräldrar som är så stolta att de spricker!
Tokigaste killen är med stolt, när han gått fram till mig så slänger han sig runt min hals och kramar! Mamma älskar


Magen vecka 39+0 ganska exakt 1 år sedan!

Kommentarer
Postat av: Julia

ooh biiig! :D

haha härlig header

2009-10-20 @ 23:00:49
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Jonetta - Mamma till Emilia -07 och Emma -08.

javisst blir man stolt när dom kan nya saker hela tiden, dom e så söta när dom går!

min Emma har kunnat gå ett tag nu, men blir lika lycklig varje gång jag ser henne gå omkring.

kan Sam säga några ord ännu? Emma kan några stycken.



MÅSTE BARA SÄGA ATT ER STJÄRNA ÄR SÅ GALET SÖÖÖT!



2009-10-21 @ 00:05:06
URL: http://mammajonetta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0