Underbara barnmässan!

Eftersom sambon tog ledigt några dagar så passade jag på att åka iväg några timmar till UBB-mässan idag! Var rejält kallt när jag begav mig lite efter 09, och köade till biljettkassan för att köpa bilbiljett, studsandes i kön för att inte förfrysa. Hemma hade dem det mycket mysigare Sam och pappsen!
Mässan var helt ok, men några timmar, typ 3, räckte bra! Man hann gå och kika på allt, vara med och testa saker, köpa lite och allt som liksom erbjöds och föll en i smaken. Det var ganska så många utställare men ändå inte, jag hade nog förväntat mig fler. Men de bästa var där. Dock inte babyproffsen som jag faktiskt förväntade mig.
Köpte första besticken av plats till Sam och en tallrik som har sugpropp, för 20 spänn totalt, från mams utgående sortiment. Sen köpte jag en rejält snygg hood från Nova Star, jag föll pladask, och tycker färgen är så fin. Så en sådan fick även följa med hem. Och en ballong, som flög iväg och gick sönder när jag gick till parkeringen, tusan! Sedan blev det lite annat smått och gott i prover. Bland annat te utan koffein. Så en lagom dos av mässa hade jag fått när jag åkte hem till mina grabbar vid lunchtid. De hade såklart haft det jättemys hemma och inne i värmen.
Maten var klar när jag kom hem <3 så vi åt allesammans, innan jag och Sam gick till bebissången. Och sambon tog en dusch hemma i lugn och ro, innan han kom upp till sången, tycker det är synd att det är ganska så många barn som liksom är små, eller kring halvåret, visst det är ju kul ändå, och Sam kan ju leka med sakerna, men jag önskar det hade varit lite fler i samma ålder. Får se om vi fortsätter eller hur vi gör, har funderat på att skippa det. Men det var en dos av fredag och bus för Sam iaf. Sam somnade som en stock i vagnen på väg hem så vi hann fika lite kanelbullar vi köpte på vägen hem! :)

Kollade sedan min mobil och ser att ett okänt nummer ringt, jag ringer upp och får veta att jag VUNNIT ett babygym värt 700 kr på mässan i en tävling jag medverkat med. Weeehooo! Så åkte och hämtade det! Riktigt fint, och inte minst kul att vinna ju!

Sambon är på NHL-match ikväll, det verkar vara ett jäkla drag av mms:en jag får, och en bra match, kul för honom att komma iväg och kolla sport, det är ju liksom grabbigt och kul för honom, samt bra för mig att äga fjärrkontrollen haha! jag kikar Idol, och äter djungelvrål och chips. Mumma! Sam sover, och jag skall läsa tidningen jag köpte! Men först kika till älsklingen, han är så fin och helt underbar att titta på i timmar när han sover, jag får aldrig nog av vår älskling.

Trevlig fredag! Någon mer som varit på mässan idag?




Lite stuffs.


Älsklingen i nya NS-hooden



Gymet jag vann!:)



Älsklingen inspekterar sitt nya gym!<3





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska också titta på hockey, fast i morrn.Det blir inte NHL, utan KHK,ungefär samma sak.Hälsa sambon.

De e vi som e KHK

2009-10-03 @ 21:17:00
Postat av: freja

ALLA var verkligen på mässan. jag total missade den. när var den!? :S

2009-10-04 @ 12:22:25
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0