Allas våra idoler.

Haft en bra dag i skolan. Har börjat med ett nytt belöningssystem så nu hoppas jag att man inte skall behöva ta halva lektionen till att få dem att vara tysta och hitta sina platser, puh! De är som myror i en höstack ibland de små söta barnen (som man ibland bara vill ruska om)! Men barn är ju barn och de är klart spralliga, och det är ju så de skall vara, men jag känner att jag blir frustrerad när planeringarna spricket eftersom de inte sitter still! SÅ nytt system it is och det tror jag på!

Sista lektionen pratade vi om idoler, om människor att se upp till. Och såklart att Idol (teveprogrammet) var det första som dök upp i huvudet på typ halva. Så vi har pratat om hur en människa skall vara för att man skall se upp till dem, vad är det som gör att en del blir förebilder. Avslutningsvis lyssnade vi på lite musik och det var uppskattat. Nu blev jag dock helt abstinensig efter Idol, auditions är ju igång och jag vill att det skall börja NU på teve. Jag kan inte missa ett avsnitt och är nog som ett barn, eller iaf en ungdom (fast det är jag ju fortfarande i sinnet) när det kommer till Idol. Kan bli alldeles grinig om jag missar ett avsnitt (tack replay!) haha.
Sen att vi har typ världens snyggaste man med i juryn, ja det gör ju inte programmet sämre! ;) (Men lugn älskling - jag tycker ni har vissa lika drag, ni är ju båda mörkhåriga ;)!

Nej nu är det snart dax att hämta solstrålen på dagis, sen skall vi hem direkt och mysa inne, för att vara ute i detta rusk det vill jag bara inte utsätta någon av oss för. Snö idag, vart tog våren vägen?
Undrar om han är lika pussig idag? Inte mig emot!
Han blev ledsen för första gången imorse när jag gick hemifrån, det har aldrig hänt förut, stackars liten, jobbigt! Men hörde att han tystnade när han och pappsen gick och lekte efter att jag stängt ytterdörren, pjuuuh!

Hoppas ni har en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Hur stora är barnen du jobbar med?

2010-04-21 @ 15:23:28
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0