En sväng till öppna.

Efter en natt där S vaknat och varit tokledsen flera gånger var jag helt inställd på vab idag, vägrar släppa iväg honom om han är matt. Men när jag vaknade vid 06 och när S vaknade strax innan sju, var han allt annat än matt, han skulle rida häst på pappa, och busa på som vanligt. Kändes inte alls varm och hade god aptit, så då blev det förskolan iaf. Jag skulle ju iaf hämta honom en timme tidigare idag så det blev mindre än fem timmar där idag. Och när jag ringde och frågade efter ngn timme hur han verkade må, då var han precis som vanligt. Så det var nog en natt med utvecklingsfas och massa intryck som skulle och skall bearbetas. Det är ju massa nytt som händer hela tiden. Man blir bara så förstörd i själen när han vaknar och är tokledsen! Dock somnade han om lika fort igen inatt, och jag kände mig ändå utvilad.

Konstaterade att hostan och snoret inte verkar vara ngn bakteriellt hos läkaren idag, utan ngn virus. Lite lite röd i halsen, men det var det enda. Hostmedicin ges så länge det finns behov.  Och den verkar iaf ha hjälp nu då han inte hostat speciellt mycket nu sen sovning, och det är ju toppen för lilleman. Man vill inte att de små är krassliga, då tar man hellre allt själv såklart. Skall bli skönt när han lär sig hur man snyter näsan, för att ge näsdroppar och hålla fast när man skall göra det, då han inte gillar det, såklart - är en plåga för mamsen. Man känner sig hemsk när man måste ge och hålla fast sin älskling. Men det underlättar ju sovning så man får se att det ju är för hans skull såklart.

Efter läkaren blev det öppna en timme innan stängning. Lite blyg över att gå in bland alla bara först, men när han såg bilar och vagnar då ville han minsann in. Och för att inte tala om rutchkanan, weeee vad det gick undan. Sötast!

Nu har jag förberett lite inför jobb imorrn (Jeah, det är fredag redan! vad veckorna går fort!) och vi har ätit tacos UTAN tacokrydda i köttfärsen eftersom jag trodde det fanns hemma. Haha det tog udden av tacoskänslan kan jag säga, så nu garanteras inget om att det inte blir taco en gång till i helgen!;O)
Nu lite mys innan sängen kallar. Är trött nu!

Trevlig kväll!





Kommer bli en kock av vår son;)


Kommentarer
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Hej.

Tusen tack, visst är dom. Supersöta!

Jodå, de fick plats med allt, men vi skulle ju bara vara borta ett dygn :)

De hade ju bara lite extra kläder & leksaker, tandborste och annat tog jag i min stora väska.

Men dom tycker ju det är SÅ kul att få ha en egen väska, speciellt nu efter de har börjat dagis och alltid har med sig dagisväskan dit också :)



Hoppas allt är bra med er. Kram å hej

2010-04-22 @ 22:33:07
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Sara - tävlar ut barnvaror på bloggen!

Här hemma har vi också en blivande kock =) Max älskar att leka med kastruller, slevar och tallrikar!

2010-04-25 @ 22:01:30
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0