Att göra sin egna baja-maja.

Gokväll sötisar!
Hoppas ni mår bra!

Har precis landat i soffan efter en dag i fartens tecken. Åkte vid 9 hemifrån och kom hem strax innan 19. Puh! Det är kul med äventyr men jag känner att jag lever när jag landar i soffan på kvällen. Magen är liksom öm och jag får oftaste sammandragningar... inte minst när jag är kissnödig. Antar att det är magens om övar sig inför förlossningen. Minns dock inte att jag hade lika mycket med Sam, är sd vanligare med 2an?

Hur som... vi lämnade pappsen på jobb sen åkte vi till ett lekland på köpcentret där S röjde bland alla bilar och bollar. Ett shysst lekland för endast 50 spänn inträde, det tycker jag är lagom. Oftast orkar de bara leka en timme eller två och sen mat på det. I detta fallet blev det pannkakor till sammieboy! Mumma vad han njöööt. (Ja ni ser ju) Sen gick jag och köpte en sallad och extra pasta som Sam mumsade i sig under tiden. Shoppade en amningstop och en bh på rea. Jättesnygg och enkel svart.

När Sam började gnugga ögonen och min blåsa höll på att sprängas gick vi mot bilen. Och DÅ insåg jag fakta. Jag kommer ej kunna köra bil och vara SÅ kissnödig som jag var. MEN HUR KISSAR MAN I ETT GARAGE fullt med bilar? Utan att bli sedd. Jag kom på en briljand ide som jag vill dela med mig av till er så listen up!!

Öppna både förardörren och bakdörren på samma sida och vips så har ni fått en egen liten bajamaja. Se bara till att ni inte hukar er för mycket så ni blottar er för eventuellt kortväxta som går förbi. Grymt tyckte jag som typ kissade på mina skor. Med en blåsa tömd och en son som höll ställningen i sin bilstol åkte vi se för att möta upp pappsen som slutade 14. Weehooo. Sam somnade på vägen dit och sov i lite över timmen i bilen innan vi åkte vidare och betalade vår syskonvagn... babytravel jogger...grymt. Då var det med fixat. Hann även med att fläta mitt hår utan att spana i spegel och blev nöjd. Jag gillar flätsingar.

Det och sen direkt vidare till kompisar för fika i deras trädgård och Sam röjde runt med deras nästan jämngamle son. Kul! De leker jättebra ihop!




Kommentarer
Postat av: Elin

Japp, sammandragningar är vanligare med tvåan, brukar ofta komma tidigare också!:)

2010-07-21 @ 07:54:54
URL: http://elinedholm.blogg.se/
Postat av: den där Elin & Familj

Finns några bilder uppe från dagen =)

2010-07-21 @ 18:26:59
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Linda

hihi näe men bjärred ;.)

2010-07-21 @ 21:12:01
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0