Back in town.

Guuuuuuuud vilken härlig semester vi haft jag och lilleman!
Jag saknar verkligen att bo nära familjen och jag saknar skåne massa emellanåt!
Skåne och sommar är ngt speciellt för mig!

Vi har haft det jättegreat nere hos mormor och morfar och Sam har lekt och busat som en tok hela veckan... eftersom jag ju kallar min pappa för pappa så tyckte Sam att han med kan kalla honom pappa så det har han gjort med ranson ;)

Det har varit strålande sol hela veckan och vi har haft saker för oss nästan hela tiden.

Vi har firat pappa/morfar som fyllt år. Vi har varit på marknad två dagar. Hälsat på brorsan och flickvän. Busat i lekparken. Lekt vid babypoolen i trädgården. Haft lite uppesittarkvällar och längre sovmornar. Träffat farmor och farfar och haft en dag på djurparken.Träffat bebisar och vänner. Hälsar på min farmor. Grillat. Varit på kalas och strosat i stan. (jag har även lyxat med pedikyr, sovmorron, avlastning, utekväll med kompisar medans mamma o pappa tagit hand om Sam tack sån lyx!!)

Igår strosade vi runt i Lund i flera timmar, åt korv och glass, Sam röjde runt i affärerena, och vi försökte kika under tiden men kom hem utan någonting, eller förresten en tröja till S blev det ju fressten! Sedan hjälpte mamma/mormor oss på tåget och man märkte att S tyckte det var jobbigt att åka från mommo och mmoofffa(pappa även kallad haha) han är inte ett dugg blyg och tycker det är så kul att busa med dem!
Tågresan upp gick lika bra som ner. Vi var i bistron och åt lite, gick runt lite och ritade lite innan sötnosen somnade 2h innan vi var framme och då kom pappsen och hämtade oss. Kul att se honom igen såklart!

Vi somnade  vid 01 eftersom tåget var uppe 23.30 och sov till halv nio. Perfekt!
Men Sam har varit hemma fr dagis med mig idag eftersom jag inte ville stressa iväg honom efter resan!
Vi har haft picnic vid sjön och varit och köpt vällingdoserare och flaskborste och tagit en tur. Sedan har S tagit igen sin missade tid på cykeln ;)

Bilder kommer pö om pö! Fressten vill ni ha kortare inlägg eller funkar all denna text?

Har ni framkallat en massa fina bilder GRATIS från fujidirekt. Och skall snart sova. Kram på er!

 


På djurparken v 34


Tycker denna kruka mamma köpt på outlet är så himlans fin, den ser så antik ut med sprickorna. Me love!


Kommentarer
Postat av: Tova

Oh vilka härliga sommar-bilder, visst är det underbart med semester och att komma hem till sina hemtrakter ibland :)



Kramar

2010-07-06 @ 23:36:49
URL: http://trasslet.se
Postat av: Emma - mamma till Meja

Bor din familj i Lund? Jag är uppvuxen precis utanför LUnd :)

2010-07-07 @ 09:16:23
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0