Halsfluss.

Stackars liten har halsfluss. Efter att tempen visade 39,4 efter sovstunden idag beslutade vi oss för att åka in och kolla så han inte hade vätskebrist. Efter lång väntan och besök hos farbror doktorn konstaterades prickar i svalget som visade sig vara halsfluss. Även om sänkan var mindre än 8 så var det alltså bakteriellt. Den där sänkan kan ju stiga senare och bara för att den är låg utesluts inte bakterier sa läkaren. Vi fick två doser kåvepenin med oss hem, men de gick till spillo. Smakar och luktar så illa att Sam vägrade välling med det i, och vägrade glas. Får börja vår kur imorrn istället och köpa en spruta på apoteket som jag hoppas går bättre.

Han har iaf druckit lite festis och lite vatten samt ätit en piggelin. Ngn välling ville han inte ha. Inte så konstigt kanske om det svider i halsen. Han sover bredvid mig och jag skall se om mer alvedon behövs sen inför natten. Stackars liten, det är verkligen inte kul att de små har feber i denna värmen. Inte ens jag, som ej har feber står ut i värmen, vår lägenhet kokar och ute skall vi inte tala om. Man skall inte klaga... men lite svalare hade inte skadat just i detta nu.

Nu skall jag krypa ner bredvid vår hjärtegull. Pappsen/pojkvännen är verkligen fantastisk som orkar med att jobba och stressa som en tok och ha gjort i en månads tid, knappt sova eftersom han är hemma så sent, och maten skall vi inte tala om. Men idag är sista vm-dagen och i augusti väntar en LÅÅÅÅÅNG och välbehövlig semester! <3

Tur lite isglass går ner iaf!<3


Man får leva på balkongen, denna värme tar knäcken på mig nu.


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Stackars liten som är sjuk i värmen. hoppas han blir frisk snart =).



Max åt penicillin för 1,5 månad sen för han hade svinkoppor och jag hade svårt att få i honom det eftersom det smakade så äckligt. men jag kom på ett knep. jag la honom i mitt knä och sen sprutade jag in penicillinet i munnen snabbt och efteråt fick han vatten och kex. med lite belöning brukar det kunna gå bra =)

2010-07-11 @ 23:15:53
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Hoppas han kryar på sig fort!!

2010-07-12 @ 07:48:50
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0