Ikea.

Äntligen sover lillprinsen! Har försökt testa att han skall ligga ner själv i sängen och titta på musse och sedan somna med vällingen. Men dessa dagar då vi typ kommit hem alldeles försent och det blivit en massa intryck nyligen så är han alldeles för mycket uppe i varv för att det skall funka att komma till ro. Det är inte shysst mot honom då han inte vet hur han skall ligga, stå eller knappt sitta... stackarn. Så nu när jag kände att han började bli otålig och jag inte heller ville bli det så tog jag honom i famnen igen som jag brukar och vips där somnade han snabbt snabbt! Så det fortsätter jag med ett tag. HJag förstår inte varför jag skall ändra på rutiner när de fungerar, typiskt mig ibland.

Jag får ju så dåligt samvete av att ändra rutinerna också, eftersom Sam blir stissig och inte ligger still pga övertrötthet och att jag blir otålig och irriterad när det i själva verket är jag som ändrar och donar, jag måste hålla fast vid det som funkar, Punkt!

Hur som var vi iväg till babyland och spanade Lundmyr collection, blev nappar från dem till bebbe... är det och en filt med barbapappa som köpts, inget annat..
Sedan prövade vi Easy walker som känns toppen, en smal variant på syskonvagn... men skall fundera några dagar.

Avslutade med ett besök på Ikea för bland annat mat, pojkarna var hungriga som vargar... och vi åt och mumsade på. Sedan lekte plutten lite på lekavdelningen och jag spanade spjälsäng under tiden... försöker få min sambo att förstå att det visst behövs en säng till tills bebis kommer, vi kan inte enbart ha en säng.. och utgå från att ngn ligger i vår säng... även om det kanske blir så... så skall barnen ha varsin säng. Men min sambo är lika envis som jag... dock vägrar jag ge mig så om jag skall köpa allt själv..;) Varför är killar så envisa ibland... och varför kan han bara inte sluta bry sig om inredning? Speciellt eftersom han inte gillar vitt som jag... jag vill ha vitt vitt vitt i allt med detaljer av annat...och önskar att jag hade en sambo likt de flesta andra tjejer... som inte brydde sig.. och lät tjejen inreda fritt. Vilket drömläge!:)

Men jag säger som svärmor, jag får bearbeta inredningsdelen genom åren haha.

Blev nya snygga sängkläder... vita faktiskt med blommor på. Lite lantlig stil som jag gillar. Nya filtar till soffan... på sambons initiativ VITA!:O) Och lite smått och gott från delikatessen.

Nej nu skall jag umgås med min utarbetade pojkvän. Bio blev det alldeles försent för idag. Imorrn väntas troligen barnkalas. Var iväg och köpte två söta tunikor från Mexx till tvillingflickorna!

 

Njut av kvällen!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max snart 2 år

hi hi ja inte lätt när man inte kommer överens. jag håller på dig, klart ni ska ha två sängar =) de är ju inte så dyra heller

2010-07-17 @ 13:16:54
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0