Jag flyttar in i frysfacket.

Det funkar inte! Varför är vår lägenhet hundra grader och det vädrar ingenting alls. Ute skall vi inte tala om. Har ju en balja att plaska i på balkongen och det är skönt för stunden, men jag tänker ju såklart på att Sam har feber och halsfluss och vill inte att han blir kall heller. Stackars liten med feber i denna värmen, mammas pojke, jag tycker så synd om honom. Jag svettas som en tok och vaknar som i en pool. Och nu skall ni få höra... nu kan vi inte ens ha öppet balkongdörren för getingar har flyttat in uppe i taknocken! Jag får spel! Jag svettas och vill bara kräka!

Till på det måste jag tvinga i mig iaf ett mål mat om dagen så bebis får näring, vätska och yogurt samt mackor är det enda som går ner på dagen i hettan. SNälla ge mig lite svalka!!!

Ledsen att jag är så gnällig men att vara såhär varm är fasen inte kul, och att Sam har feber och halsfluss är inte det minsta kul heller, lille plutten. Hoppas penicillinen börjar hjälpa imorrn så att feber går ner. Han hade kring 40 innan men iprenen (suppen) har hjälpt bra, vilket är skönt!

Har även lyckats få i honom de två sista doserna för dagen, den första av tre spottade han ju lite av. Måste ju smaka riktigt illa!

Nej nog bäst jag slutar skriva, är bara så gnällig av denna värmen! Flyttar snart in i frysfacket, eller så drar vi till norrland där det verkar vara rimlig temperatur. Ja jag vet man skall inte klaga... men lagom är fasen bäst svensk som man är hoho!

En av de fina bilderna som Elin tog på mig förra veckan! (v 34)

Kommentarer
Postat av: Tamagal

Är inte mycket bättre här, på svea rikes mitt...

Varmt och outhärdligt.

Men fint :)

2010-07-12 @ 22:54:47
URL: http://www.tamagal.se
Postat av: Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma

vilken fin bild! :)

2010-07-14 @ 00:32:27
URL: http://shiiitonge.blogg.se/
Postat av: Nina

jätte fin bild! igen!

2010-07-14 @ 10:06:39
URL: http://modesida.blogg.se/me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0