Tråkmamman Malin.

Godmiddag! Sötnosen soven middag och jag skall snart göra honom sällskap även om jag egentligen har hundra grejer att göra. Men jag tvingar mig själv till att ta den lilla pausen/vilan om dagen för att vara shysst mot kroppen! Just nu känner jag mig som en riktig tråkmamma. Det blir lätt att man blir så när Sam gärna vill vara överallt, kuta omkring, hoppa och klättra på allt och jag är ganska så otymplig och därför ju måste hålla hans hand och tillrättavisa honom ganksa så ofta eftersom det inte finns utrymme för att han springer iväg... och jag skall tänkas springa efter. Nja inte så lätt. Men bättre att vara så än att han tex springer ut på gatan eller mot vattnet. Däremot får man grym ångest när man är så orörlig. Man vill så mycket för hans skull, vara i farten jämt... och jag försöker så mycket jag känner att jag orkar.

Idag på fm tog vi tex bilen till sjön och lekte lite på lekplatsen där, åt en halv korv och lite piggelin. Sprang omkring (läs Sam hans mamma försökte) och tittade på de andra barnen. Mysigt även om det bara var en liten stund innan det var dags för mat här hemma och napen.

Sen skall vi nog ut för att hitta presenter till två 1åringar som har kalas imorrn. Vad kan man köpa till dem då? Förslag? Och så blir det nog lite Ikeabesök om det orkas med... Sam tycker hur som helst att sådana besök är jättekul så det är skönt. Lite så innan vi hämtar pappan för helgen.

Tänkte faktiskt försöka komma iväg på bio ikväll. Det gäller att passa på! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0