Böcker är underskattat.

Jag älskar verkligen sagornas/böckernas värld! Det är helt fantastiskt skönt att kunna sjunka in i en bok och inte minst att läsa för Sam, det är verkligen något jag prioroterar. och det finns så många fina böcker.
Fick bland annat denna fina bok av mamma/mormor när hon var på visit i helgen. En från goboken men fina bilder och alldeles sådär lagom lång och mysig att läsa. En riktigt bra barnbok som har ett budskap! Sam gillar böcker och ikväll innan sovning så läste vi tillsammans. MYSSTUND!

Mina föräldrar läste alltid för mig och min bror när vi var små och det var en mysig stund på kvällen. Sen att de fick läsa samma bok 77 dagar i rad det var ju en annan sak!;) Men hur som helst så tror jag att det ger barnen så mycket, koncentration, avslappning och fantasi, och inte minst att man lär sig ord och att läsa, det tror jag.

Jag var ganska så tidig med att läsa, kanske beror det på just detta.
Hur som helst, den mysstunden på kvällen med Sam är verkligen urmysig och guld värd!

Läser ni för era barn?



Kommentarer
Postat av: Helen -BF 30 juli

mysig den där larvboken såg ut. :)

Jo jag känner av väldigt mycket sd, men har klarat mig rikitgt bra från foglossning och annat. :)

2010-06-24 @ 05:31:44
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja

Vi läser massor för Meja, har gjort det ända sen hon var rätt liten. Hon tycker det är jättemysigt :)



Glad midsommar!

2010-06-25 @ 08:20:20
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0