Favoritbilen utomhus.

Puh, jag har haft en rätt rejält dålig natt om man syftar på sömnen! Det har att göra med min sablans förkylning och täppa i näsan, svårt att sova bra när man måste ha munnen öppen och flåsar som en snigel i uppförsbacke när man andas för att få luft. Är bättre på dagarna då man är igång, men det är ju på natten man behöver sin dos sömn, speciellt nu vid förkylning och då sambon skall börja speeda på med vm i veckan och mer eller mindre jobba en månad i sträck. Och då finns det inte direkt utrymme för några förkylningar för vår del. Måste ha all ork jag kan!

Hade sovmorgon imorse, men den kallar jag inte sovmorgon eftersom jag vaknade kvart i sex då S och pojkvännen gick upp, sen dess kunde jag inte somna om och beslutade mig för att gå upp vid åtta.
Vid tio när vi tog S favoritbil - bobbycar scooter och gick ut för att köra ute - då piggnade jag till. Han tyckte det var grymt kul att köra utomhus och tog rejäl fart. Hittade även ett gupp som han gärna ville åka på några gånger.

Var några andra barn ute med som vi lekte lite med, innan pappa kom ut med varsin glasspinne till oss som vi åt ute allesammans. Stackarn somnade på soffan efter att ha jobbat till halv fyra imorse, och självklart lät jag honom sova några timmar. Var väl därför lite med som jag gav upp min trotsiga näsa och gick upp och tog över vid 08 så han skall få sova. Hur lönt är det att jag ligger kvar när jag ändå inte kan sova när någon annan behöver sin sömn lika mycket och faktiskt kan sova.

Hjälp vad jag babblar känner jag. Sam somnade med pappa i sängen efter att ha varit rejält trött, stackarn. och jag hoppas han sover en stund nu så vi orkar hitta på ngt sen igen!  Men nu skall jag vila mig och magen. Och duscha håret.


Kommentarer
Postat av: Helen BF 30 juli.

jo riktigt billig och fin. Okej, jo denna kan man ju inte höja eller sänka utan bara montera bort hela sidan på. Hoppas ni hittar någon bra :)

2010-06-06 @ 13:31:11
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Helen BF 30 juli.

jo de är sant :)

2010-06-06 @ 16:57:33
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: camilla

jo de brukar ju göra det tillslut :)

2010-06-06 @ 17:01:58
URL: http://mmiilliiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0