Host host.

Gokväll!

Älsklingen sover men har fortfarande kletiga ögon, stackarn. Salvan som är receptfri är allt annat än lätt att ta. Men jag har försökt badda med vatten och tvätta med ljummet vatten. Hoppas det ser bättre ut imorrn. Var inom bvc och frågade om hon tyckte vi skulle sätta in antibiotikakrämen, men hon tycker vi skall ge det några dagar till och se om det blir bättre. Så vi kör på det, går det utan antibiotika så är det det bästa. Men om det är nödvändigt så självklart.

Vi var ut en stund på fm idag med, var skönt väder och vi bytte byxorna som jag köpte till Sam igår till en storlek större, fattar inte att de gör midjan så vansinnigt liten på tightare byxor. Visst om benen är tighta men barn brukar ju vara lite rundare över magen, iaf inte stuprörsmodellen. Träffade en kompis där och pratade lite medans S röjdre i butiken, gungade häst och lekte med pussel! :) Han är verkligen jätteduktig på pussel, och pekar direkt vart bitarna skall vara och lägger dem oftast rätt med, stolt som en tupp blir mamma. Eller kanske som en höna?;)

Gick sedan och skulle köpa glass, och stöter på min arbetskollega och följer med dem till parken där mina gamla skolbarn är och leker, så vi stannar där ett tag med och äter glass med dem och leker. Alla vill leka med Sam och han hoppar nöjt upp bak på en cykel och låter sig skjutsas av eleverna. Smart drag det där!:)

Vi gick sen hem och slocknade båda två!

Min hals känns rivig, och jag har lite hosta med, får kolla med VC senare i veckan om det inte lagt sig.
Hoppas vi blir krya snart, för lite snabbt bestämt kommer kära mamma till helgen och hälsar på. Trevligt sällskap och lite avlastning är precis vad som behövs när pojkvännen jobbar så mycket. Så om S är bra skall vi in till stan och spana bröllopsparet på lördag! Kul!

Nu skall jag dricka lite te, sen vila!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Usch hoppas ni kryar på er!!



Jag fotar oftast med systemkameran men den lilla kompaktkameran följer med emellanåt den också, idag till exempel :-)



Kram

2010-06-15 @ 22:49:15
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Linda

usch vad jobbigt för honom och er!

Massa krya på er kramar

2010-06-16 @ 14:57:44
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0