Höstblåsor och virusprickar.

Var till barnläkaren på morgonen och hon tror det är höstblåsor och virusprickar. Och så har han en förkylning som sitter på ögat med, så det är som en ögoninflammation. Stackarn, han är helt geggis i ögat. Köpte salva för det, men den är jättesvår att ta ensam då man skall ta den innanför ögonlocket, har försökt badda lite med den, men pojkvännen får hjälpa mig när han kommer hem. Fick en receptbelagd med som vi skall hämta ut om denna inte hjälper! Hoppas den hjälper!

Nu sover sötnosen iaf, i i sin fotbollströja. Hoppas han får sova gott.  Har ju varit ute i fm, handlade lite, apoteket, mat och lite kläder. Sen åt vi på pizzerian med en kompis, matade fåglarna och lekte en stund i lekparken. Barnen var pigga ( S kompis har med samma utslag) och tyckte nog det var skönt att vara ute och leka eftersom vi varit inne i princip hela helgen pga feber och sådär.

Vi somnade båda två hemma sen, och sov i två timmar, SKÖNT!!

Sen har vi busat, och S har varit pigg, så jag hoppas han slipper febern och att utslagen försvinner snart. Man blir så maktlös när de små har ngt sådant!

Nu skall jag mysa ner mig bredvid min älskling!

Hoppas ni har det bra!




Kommentarer
Postat av: Nina

ja har aldrig provat den på theo.. ska man peta i hans öga då för å få in det? lr vadå.. det ä rju inte så att dem frivilligt håller upp ögat??? å hur ledsen kommer dem att bli då? usch va jobbigt! är det den enda lösningen? =(

2010-06-14 @ 22:20:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Stackars liten som är sjuk! Hoppas han kryar på sig snabbt!



Intervjun jag var på var för en tjänst som fritidspedagog 75%. Finns dåligt med lärarjobb häromkring men jag känner att jag skulle trivas som fritidspedagog så det kändes riktigt bra idag.

2010-06-15 @ 19:22:33
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

ja, jag är utbildad gymnasielärare men jag är behörig att undervisa även i tidigare år. Alla säger att det finns så mycket lärarjobb och att det inte borde vara några problem att få jobb men som du skriver så är ju konkurrensen jättehård och oftast vill de ha sådana med erfarenhet!

2010-06-15 @ 21:29:47
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0