Lax i ugn.

Får man skryta om sin egen mat? Isf gör jag det idag! Det blev lax i ugn och det blev supergott. Enkelt men gott. Och bästa av allt, det sköter sig själv i ugnen!

Här kommer mitt recept om ni vill testa!



Lax i ugn.

4 Laxfileer.
Färska champinjoner.
Creme Fraiche.
Körsbärstomater.
Gul lök
Ost.

Lägg laxfileerna på en bädd av creme fraiche. I mitt fall valde jag tomat och basilikasmak.
Krydda fisken.
Dela körsbärstomater och fördela över fisken.
Skiva champinjoner och lägg över.
Skär löken i skivor och lägg över.
Lägg över ost.

In i ugnen i 45 minuter.
Servera med lite färska grönsaker och Ris!


Perfekt att spara som mat till Sam imorrn med.
Förresten ni som har små, vad äter de? Recept och förslag mottages gärna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0