No more zyx.

Gulp vilken ångest jag fick imorse efter att ha tagit en ZYX  (och två igår) innan jag kom på att läsa på paketen att de ej skall ätas av gravida. I bipacksedeln stod det att det inte finns någon forskning på dessa och därför ej bör ätas. Snacka om ångest jag fick! Men jag hoppas att det inte skall vara någon fara, det är väl värre om man överkonsumerar eller så. Jag menar det finns ju de som röker under graviditeten, dricker, äter ostar och tar det mesta med en nypa salt. Men sådan är inte jag! Jag tycker det känns jätteonödigt att dricka vin även om rön säger att det till viss del är helt okej. Och jag är noggrann med att välja pastöriserade ostar. Så jag hoppas att bebis av denna lilla dos inte märker av, håller tummen hårt hårt!

Nu skall jag göra lax i ugn, första gången och hoppas det skall bli gottigottgott!

Har klippt lite av Sams söta lockar i nacken idag, var tvungen då det blivit aningen för långt även om jag tycker det är SUPERSÖTT med lite halvlångt hår på små pojkar. Tredje gången han blir klippt, men första av mig och det SYNS att det inte är ett proffs som gjort det denna gång, men hur lätt är det när han inte sitter still, så jag får vara nöjd!:)

Fortsätt gärna kommentera det är jätteuppiggande och kul att blogga då, speciellt när det trillar in nya läsare så man kan hitta er också!

Kram


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja

Du hittar så fina kläder som passar en bebismage :) Jag hittar typ inga alls...



Kram och hoppas ni får en skön kväll!

2010-06-01 @ 19:30:55
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Sorry för ett sent svar :P Har inte haft orken att svara på kommentarer för ens nu :)



Tackar, jag har bf 19.e sept, när har du bf? :)

2010-06-01 @ 21:13:55
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Vad spännande, snart äre dags! :) hihi..

Jodå jag mår bara bra, har väl lite foglossningar då och då annars så är allt lugnt :) okej, kansek börjar bli lite tungt men äsch :P haha..

Nja..väl mer sammandraningar men inget som är farligt..



Hur är det själv då? känner du av några förvärkar och sånt då? :)

2010-06-01 @ 21:21:23
URL: http://mammah.bloggplatsen.se
Postat av: Veronica - Gravid, BF 27 Juli ♥

Vilken fin mage :)

2010-06-04 @ 23:52:25
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0