Ny dag.

Imorrn hoppas jag minsann på en ny dag utan en massa virus och baciller här hemma. Främst för lillplutten. Mamman klarar sig alltid, även om det var riktigt drygt att vakna vid 02 inatt av att halsen gjorde ont som rivjärn. Men VC-besöket på fm visade enbart på virus, skönt att det inte är bakterier iaf. Men ibland önskar man att man bara fick en tablett som tog bort det onda i halsen. Hostan är jobbig den med, men receptfri hostmedicin finns ju.

Plutten hade feber efter sin nap, så vi bestämde oss för att åka till lättakuten för att kolla en extra gång. Det tycker jag är viktigt, en gång för mycket än för lite. Men hans sänka var bra så virus konstaterat igen. Och antibiotika för ögoninflammationen som vi har gett nu på kvällen så hoppas ögonen är bättre redan imorrn. Måste vara jobbigt att det geggar igen så snabbt. Lilla hjärtegullet!

Nu verkar han inte varm iaf så det är skönt, undrar varför man får feber... kan virus ge feber, ngn som vet?

Nu skall jag krypa ner jag med, hoppas på en natt utan halsont och massa hosta för oss två, mest för Sam förstås.

Kram på er! Hoppas ni har överseende med att bloggen inte är jätteaktiv, Sam kommer ALLTID i första rummet!


Kommentarer
Postat av: HelloNicki

God dag sweetie! :)

2010-06-17 @ 12:27:16
URL: http://hellonicki.se
Postat av: Evelina

Blä för sjukdomar!! Hoppas ni kryar på er.



Jag brukar fota utan blixt bara i spegeln :-)



Kram

2010-06-17 @ 13:04:06
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0