Skåne.

Hej!
Vill bara smita inom och lämna ett kort inlägg!
Jag och Tim åkte ju flyget ner i torsdags för att hälsa på men också för att medverka vid begravningen i fredags.
Det var en väldigt fin begravning, men väldigt tung. Jag har ju som ni säkert vet dödsångest, så för mig är det extrem jobbigt när det kommer till allt som rör detta ämne. Men så är det väl för alla såklart, alltså jobbigt. Men just ångesten kring den kanske inte alla upplever på samma sätt. Nåväl, det gick bra! Och idag skulle farmor fyllt 87 år så vi tänder ett ljus för henne. Men firar också farsdag idag som ju faktiskt är och inte får glömmas bort mit i allt. Skall smita bort och köpa lite lotter till pappa sen och kanske en bakelse. Jag får se barnens farsdag presen imorrn när vi åker hem igen, blir bra det. jag menar, Sam och pappsen är ju ändå ute på äventyr idag, de åker Ålandsbåten över dagen. De har sk barnkryssning idag med massa roliga akiviteter för barn och sam älskade det sist de åkte (som var för ungefär en månad sedan)! Det var ju meningen att hela familjen skulle åkt ner, men eftersom det var rejält halt och snö väntades så löstes detta på bästa sätt och de har gjort massa där uppe storeboo och pappsen. Och jag och Tim njuter på här nere.
Skall inviga min nya macdator sen när jag får tid, jag kan ju inte riktigt hur den fungerar eftersom det är nytt system och allt. Och jag och mamma har varit på villervallaaffären och köpt en massa fint till pojkarna i julklapp! Vi är som tokiga i den affären. De har sååå mycket fint!

Igår var vi och åt plankstek a la fläskfile och njöt av restaurangbesök och pappsen passade Tim hemma, som hade sovit hela tiden. Man kanske inte får skriva så, men han är världens lättaste barn! Sover hela nätterna och har gjort sedan vi kom hem från bb. Bara en natt har jag fått gå upp och göra mat kl 03 annars har han sovit. Och jag kanske är tjatig om nattsömn men det är verkligen lyxigt för mig som är en sömntuta! Och han är alltid glad enbart frustrerad när magen spänner lite eller jag dröjer med maten. Jag är så tacksam för våra så snälla barn!

Nu skall jag njuta av sista dagen hemma, imorrn flyger vi tillbaka hem, lääängtar efter Sam och pojkvännen.

Igår när de skulle till barngympan sa Sam: Pappa söööra bilen, inte mamma! Haha (söööra = köra)

Kommentarer
Postat av: Nina

skönt att det gick bra iaf å att du kunde komma ner och få det där avskedet. kramis

2010-11-14 @ 23:24:47
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0