Fredag igen.

Hej på er fina ni!
Hoppas ni mår bra, det är ju trots allt fredag och allt!
Och som bonus ser vädret ganska så lovande ut.
Jag hoppas att besöket om ett tag på bvc med ser lovande ut, jag hoppas hoppas att Tim har uppnått sin födelsevikt så jag kan vara lite lugnare. Det är ju då alla signaler börjar fungera såsom hunger tex. Och eftersom han i onsdags låg ca 80 gr under sin normalvikt så kanske det inte är uppnått ännu med tanke på att tiden varit så knapp, men ibland går de ju upp en massa på bara en dag. Så jag hoppas. Dagen idag har hittills varit bättre med maten, även om han inte fått i sig den mängd han skall ha ännu så har jag iaf än så länge inte kräkt något vilket är skönt. Så jag hoppas det fortsätter så.
Under tiden vi är på bvc skall S vara i lekparken och rastas lite. Inte så kul för honom att hänga på bvc.

Det känns att det är fredag iaf, det är ngn speciellt skön känsla som infinner sig då. Fredagsmyskänsla.
Och ikväll skall vi ha fredagsmys allesammans och mamma kommer på besök över helgen, trevligt. Då får hon träffa Sam som jämt vill ringa mommo och moffa, och så nytillskottet som idag är 2 veckor. Vad tiden går. Och nu såhär två veckor efter förlossningen så känns kroppen faktiskt helt okej, man kan inte tro att en 4,5 kg bebis kommit ut för så kort tid sen iaf. Kroppen är fantastisk.

Hoppas ni njuter av er fredag, och håll tummen för att lilleman gått upp bra i vikt!

Kram på er!

Idag tog jag på mig denna nya stickade kofta. Vi har ganska så kallt i vår lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Sex veckor tog det för Meja att nå födelsevikt. Väldigt långsamt alltså...

2010-09-17 @ 19:00:04
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0