Hej September.

Gomorron September, gomorron Samälsklingens namnsdag och gomorron till dig du envise i magen som tydligen vägrar komma ut? Ja någon augustibebis blev det då inte, men jag vågar nog iaf hoppas på en septemberbebis...(ler) men med en sådan envis bebis så vet man aldrig. Börjar på allvar oroa mig för att bli igångsatt, men det ser ju inte bättre ut? Och jag som verkligen har som önskan att komma igång själv...

Erfarenhet av igångsättning?

Nåja, förutom planer på att föda barn idag (igen) så tänkte jag att vi skulle åka och kolla vinterkläder till Sam. Såg att Didriksson har en affär utanför stan som vi kanske kan spana in. Tror det blir både och faktiskt... både tvådelat och overall. Kan ju vara bra att varva med, men mindre bra för plånboken. Well så blir det nog iaf, punkt!
Men fortsätt gärna komma med tips på vad ni tycker om vinterkläder?!

Och just ja, en sak till jag undrar... tror ni man kan öppna sig utan att direkt märka det? Isf kan man önska det, men det kanske är önsketänkande? Puh!

Kram på er, nu skall jag och min lille älskling(som iaf var snäll och kom ut utan igångsättning) kika på bompa!;)


Kommentarer
Postat av: Mia ☆

Mysigt med lite shopping! Hoppas bebis vill titta ut snart =)



Ha en fin onsdag!

2010-09-01 @ 09:10:18
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Tamagal

Tänkte oxå ha både en och tvådelat till Mio i år.

En overall som förmodligen får hänga på dagis, som han kan ta å sig själv, och ett tvådelat set som förmodligen blir använt hemma.



Septemberbebis it is! Jag håller tummen på att du får komma igång själv... Det är min önskan oxå. Men går jag minsta lilla över tiden kommer det att bli prat om igångsättning oxå.

2010-09-01 @ 09:53:38
URL: http://www.tamagal.se
Postat av: Linda

Men det är ju iaf bara tisdag idag. Mycket kan hända fram till fredag. Bra att dy förbereder dig men jag tror inte du behöver oroa dig för igångsättning. Du kanske ska ha en binda på dig om vattnet går... Eftersom du redan börjat öppna dig så är det nog vattnet som går när det är dags, iaf var det så för mig. Ha en bra dag! Kraam

2010-09-01 @ 10:05:15
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Ja en septemberbebis blir det!!!



Vi har Didrikssonoverall och deras flessefodrade tvådelade gummiställ, perfekt att börja med när det är kallt men regnrusk.



Ha det gott!

Kram

2010-09-01 @ 12:32:02
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: catta

du behöver nog ej oroa dig för en igng sättning, ja blev hjälpt med Trista. och de är inte värre än vanligt...

de är bara att du får hjålp med värkaren med dropp el annat... de kanske då kommer snabbare värkar som i sin tur kan göra ondare. men du får ju ändå de värkarna förr el senare så:)



oroa dig ej tjejen! kommer gå bra!½

kramar catta

2010-09-01 @ 12:34:14
URL: http://diabetesochtraning.blogg.se/
Postat av: Linda

haha bra koll. ja onsdag är det jue! Japp imon med. Men är det bestämt helt klart att det blir igångsättning annars? Här nere utreds man ju först och om allt är ok kan man gå ännu längre....

Kram

2010-09-01 @ 18:28:00
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Emma

Javisst kan man öppna sig utan att märka de speciellt med nummer två. Med Will förstod jag inte att det var dags att föda barn förrän vi kom in och hon sa att jag öppnat mig och var redo. Jag tyckte bara att jag haft lite sammandragningar i ett dygm men det var alltså riktiga värkar. Så med nummer två känns det inte alls lika mycket är min erfarenhet.

2010-09-01 @ 22:10:53
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har blivit igångsatt båda gångerna å har bara bra erfarenhet av det! Visserligen har jag inget att jämföra med men.. Det tog ju bara 4,5 timme med tvillingarna, mkt pga att jag fött barn tidigare. Lycka till!:) Men läs på om igångsättning för att förbereda dig om det har varit på tal..

2010-09-01 @ 22:11:16
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0