Kaos för en stund.

Puh! Kvällen och min framförhållning... det gav mig ångest!
Har varit en dag i full fart och vi kom hem lite senare än vanligt vilket resulterade i, mat försent för oss vuxna. Och inget kokat vatten till lillprinsen som blev hungrig snabbare än vanligt. Sam ville vid läggning att pappa skulle lägga honom, sen mamma o så höll det på... och han blev ledsen. Jobbigt som attans tyckte jag, som avskyr när de blir sådär ledsna. Men tillslut somnade plutten. Det är nog mycket känslor just nu, inte lätt att få syskon ju.
Men blir ngt litet kaos så blir lätt allt kaos. Men när alla fått mat i magen och jag kunnat pumpa efter 6h (har verkligen inte hunnit innan) så kändes allt bättre! Vad lite mat kan göra susen. Dock får man lätt ångest tycker jag, man skall hinna med två samtidigt och vill inte att någon skall få vänta. Tur man har så snälla barn!

Bara barnen mår bra, mår jag bra... så är det verkligen.

Men nu skall jag ha bättre framförhållning, det var ju där det sprack... och vi måste bli bättre på att vara hemma innan alla är vrålhungriga. Svårt bara med roliga utflykter ju.

Idag var vi på återbesök och Tim hade gått upp bra, det är alltid skönt att höra. Han får ju både ersättning och så pumpar jag ut! Och hörseltestet var med bra! Skönt!
Sen åkte vi hemom när Sam skulle sova, och vi åt lite snabbt, gav T mat och sedan pumpade jag ut, innan vi åkte och körde baaaarnbilar som Sam älskar!

Dagen avslutades på babyland och toys r us. Där rorri bilbanan tyvärr var alltför avancerat köp!
Men Sam älskar bilar, det är huvudsaken!

Nu skall det sovas här. Stor kram på er! Och fortsätt gärna kommentera och tipsa kring amning, ni gör underverk i era kommentarer!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Jodå, vi mår bra. Dock verkar bebis vilja ligga kvar en stund till. Jag ställer in mig på att gå över tiden, det känns som att det kommer att bli så, tyvärr! :/ Hur mår ni allihopa, i kaoset? :)

2010-09-09 @ 08:48:17
URL: http://carrox.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Jobbigt att du måste hålla på och pumpa, ja vet precis hur det är :( när tror du att han kan börja amma själv?

2010-09-09 @ 09:18:53
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Jill

Bästa är ju om han får ligga på ditt bröst och snutta när han vill. Även om det gör ont som satan så finns det inget bättre. Pumpen kan göra så att du får stockning för då styr inte bebisen produktionen. Så tips är att chilla lite hemma tills ni har hittat rytmen och han har fått "ställa" in din mjölkproduktion.

2010-09-09 @ 10:17:23
URL: http://theodorthebaby.blogg.se/
Postat av: evelina - ung blivande mamma

vad tycker du är det allra viktigaste att ha till sin bebis när han/hon komemr?:)

2010-09-09 @ 11:39:05
URL: http://bondbabe.blogg.se/
Postat av: Katrin

Ja du hade verkligen fullt upp där.. Ett till tips om ersättning, om du inte redan sett det så finns det färdiga tetra som man bara värmer, perfekt när de små blir panik hungriga!

Ett annat, ha med varmt vatten i termos och bara blanda med pulver sen eller ha med utpumpad bröstmjölk om du inte vill/kan amma just då.



Söt han är som pillar håret också, nedan, det gjorde Leo också i en period förrut.. =)

2010-09-09 @ 13:18:13
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack så jättemycket :)

2010-09-09 @ 14:21:57
URL: http://ristosens.blogg.se/
Postat av: Erika

trängas gör lilla E ännu inte men hon är ju inte så jättestor än heller ;-)



Ang. amningen, jag lät mina bägge barn snutta mycket och länge tills mjölken släppte till ordentligt



2010-09-09 @ 18:54:22
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Nina

vaa du bor i sthlm å hejjar på malmö? ? =)



förstår att det är en ordentlig omställning att helt plötsligt ha ett till barn. då man alltid gett den första all uppmärksamhet. men ja tror det blir till en vanesak och rutin sen. kan tänka mig att det kan bli lätt kaos, men det kommer att lossna allt eftersom tiden går ska du se!



krams

2010-09-09 @ 21:12:26
URL: http://deliciously.se
Postat av: Linda

får du igång amningen? Tror du ska försöka låta honom suga så han inte ratar bröstet sen för flaskan. Samtidigt som din bröstmjölk stimuleras när han ligger vid bröstet och suger OFTA ;.) jag tyckte det gjorde förbannat ont hela första veckan. Min mjölk rann inte till förrän 5:e dagen vilket är ganska sent. Så ja jag ammade henne med blödande bröstvårtor minst en timme i sträck med 2 timmars mellanrum. bara skiftade bröst varannan gång också. Smorde med bröstmjölk bara och luftade mycket emellan. Till slut gick det hur bra som helst. Men som sagt första veckan grät jag nästan varje gång hon tog tag. Alvedon och bita i något hjälpte lite ,.)

Jag hade bara bestämt mig för att klara av det och det GÅR om man biter ihop. Du håller ju igång det med pumpningen så jag e övertygad om att du klarar det du med!

Kraaam

2010-09-09 @ 21:25:56
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: Gullan86 gravid med första barnet

jag menade såklart city cross haha, pro forest heter färgen.



kram

2010-09-10 @ 19:33:30
URL: http://gullan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0