Måndag eller tisdag?

Gomorron på er!
Känns som måndag idag faktiskt, just eftersom mamma var här och åkte hem igår så har det liksom varit lite extra lyxigt en dag ytterligare och helgen förlängdes alltså med en dag och måndag försvann, swiisch! Men vad gör väl det, måndagar är ingen höjdare, och dessutom är det ju inget Idol på måndagar. Hehe, Idoltokig som jag är! Men det finns väl ingen i detta avlånga land som INTE tittar på Idol? Det har jag svårt att tro.

Well... pappsen är med Sam på plask och lek, och de skulle nog en sväng till leklandet efteråt med och busa riktigt. Ligger ju nästan vägg i vägg så det är perfekt! Och så får de en halvdag för sig själv bara de två, perfekt. Och jag och Tim får detsamma. Det är mysigt att ha kvalitetstid med ett av barnen ibland, och liksom fokusera bara på dem! Det tror jag är viktigt när man har två barn. Så de myser på bortaplan och vi på hemmaplan. Tim sover här bredvid mig, och snart skall vi förflytta oss till sängen och mysa vidare. Tänkte läsa ikapp mig på alla tidningar jag inte hunnit läsa, samt HM-katalogens nyheter som kom igår. Blir nog en kopp te med på det, det är ju fortfarande riktigt kallt i lägenheten men jag hoppas de fixar det idag, inte kul med kallt boende med barn. Vill ju inte att de skall vara kalla heller.

Fick ett paket idag från faster med familj. En jättefin Mairofilt. Precis i mina färger. Sam fick med en när han var pytte.  Och en drös med kläder med till både Sam och Tim. De har ju en äldre pojk så det är perfekt!

Sen när mormor var här i helgen så japp då blev ju barnen överrösta med saker med, min mamma är precis som jag... älskar att ge saker. Och misstolka mig inte, det är ju såklart inte sakerna i sig som är viktiga, utan tiden man är med barnen och kärleken och tryggheten som de får. Men jag älskar att ge, att få kunna ha möjligheten ekonomiskt att kunna skämma bort mina barn då och då, det gör jag för att jag vill och sen att andra kan tycka det är ytligt och helt meningslöst att köpa dyra kläder till sina barn, eller att ge dem vissa saker. Ja det får dem helt enkelt tycka. Det är mitt val, och vad andra ger eller inte ger sina barn, det är deras val. Jag skulle aldrig någonsin ha en åsikt om vad andra ger eller gör med sina barn. Aldrig har människor så mycket åsikter som när man får barn! Oj... vad jag vill komma fram till är att sakerna i sig är en väldigt liten del, det viktigaste jag kan ge mina barn är närhet, trygghet och kärlek...och framför allt tid. Sen att jag har möjligheten att ge dem lite extra i form av materiella ting, det ser jag enbart som en bonus.

Så... hur som här är de fina sakerna vi fått till våra älskade barn.


Barbapappa(eller bagarpappan som Sam kallar honom) fick han av morbror m flickvän. En stor favorit redan som han sover med.


Fin tröja från Mee Too, älskar deras roliga tryck!


Och ännu en favorit, leksaksbil. Gäävskoopa som S säger.

(Påslakanset, snyggt stilrent med grå stjärnor till Tims spjälsäng.


Bamse och NIckenyfiken böcker är med en favorit,och jag tycker det är så kul att ha.



Mairofilten som är så mjuk och gosig, gillar detta trycket starkt.

Bevis på att S diggar sin bagarpappa:)

nyklippt älskling!


Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Ah, har du bestämt hur länge du ska fortsätta pumpa? Eller du håller på så länge du orkar?



Underbar filt han har fått :)

2010-09-21 @ 10:20:43
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Nej det gör jag inte. Pumpar inte heller. Känns bara deprimerande för mej att pumpa så jag slutade. Är hellre en glad mamma som ger honom ersättning än en deppig mamma som ska pumpa...

2010-09-21 @ 10:31:58
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0