Pumpa pumpa! Känns som man ibland inte gör...

img_6078 (MMS)

Pumpa pumpa! Känns som man ibland inte gör ngt annat! Måste erkänna att jag nog inte är den där amma-typen. Tycker att pumpa är smått deppigt med. Kanske är det nu i början man känner så eftersom värkar kommer med amningen. Dock är det ju inte skönt att det känns som att man ska sprängas om det går för lång tid emellan varje pumpning! Kommer det kännas så jämt? Som att man ska sprängas om det går lite längre tid emellan? Eller justeras det sen när det kommit igång på riktigt!?  Hade jag kunnat köpa mjölk på tetra hade jag lätt gjort det ist. Men nu ska jag kämpa wtt tag till. Närheten får ju Tim ändå, det är jag inte det minsta orolig för! Alla verkar verkligen tycka att det är så mys att amma.,varför känner inte jag så?


Kommentarer
Postat av: Evelina

Du är inte ensam! Jag tyckte faktiskt inte amning var sådär överdrivet mysigt haha.. För mig var det mysigare att ge på flaska. Lika mycket närhet men mer avslappnande för mig. Alla är olika och sverige har tyvärr amningshysteri! Ammade du Sam något?

2010-09-12 @ 09:51:29
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Evelina

Jag ammade en månad och gav ersättning nästan efter varje gång. På neonatal var det ju både sondmatning, pumpning och amning, världens projekt! Men han var ju sjuk och orkade inte suga från mig... Sen tyckte jag helt enkelt det var för jobbigt att inte veta om han fick i sig tillräckligt (han orkade inte säga till om han fick för lite heller) så det blev mer och mer ersättning.

Jag vattenstämplar bilder på familjeliv!

2010-09-12 @ 12:11:20
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Ammade du Sam?

Jag har tyckt med båda barnen att pumpa är jättedeppigt faktiskt...



Kram

2010-09-12 @ 12:49:33
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Nina

åå det är inte alls skoj å pumpa, inte värkarna som kommer heller. usch. ja minns att dem gjorde super ont! :(



ja visst! nu ska det bara bli vår lägenhet :D

2010-09-12 @ 14:17:39
URL: http://deliciously.se/
Postat av: Katrin

Ja nej usch.. eftervärkar är verkligen inte roligt, kommer ihåg att jag också hade det, dock inte hur länge..?



Ja visst kan det vara så att tarmarna inte kommit igång ordenligt, Leo hade ju kolik och problem med sin mage och har fortfarande till o från.

Testa med att "cykla" med benen på honom, och dra dem upp mot magen försiktigt och ha honom liggandes på armen med magen mot armen. Det brukade oftast hjälpa lite iaf.. Sen finns det ju alltid Minifom på apoteket som hjälper till att minimera luftbubblorna i magen. Vet inte hur många såna flaskor vi köpt..



Men det är klart det är individuellt med amningen! Nu ammade ju Leo i knappt en v och det var ju mest jobbigt.. Men vill du inte amma ska du inte heller känna att du måste! för det måste du inte! Det finns ju ersättning som är minst lika bra som bröstmjölk. Pumpa gjorde jag med i ca en månad och det var det värsta jag gjort, mådde bara sämre av det..

Sen finns det ju pulver förp. att köpa istället för tetror, mkt billigare i längden såklart.



Oj nu fick du en hel novell här.. ;)



Men det viktigaste du ska tänka på är att DU ska känna att det känns bra! Oavsett om du ammar/pumpar/flaska.



KRAM

2010-09-12 @ 18:19:02
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

åhååååå jaja, den DÄR maskinapparatmojängen känner jag alldeles för väl igen.

förra gången skulle jag börja amma igen. Jag gjorde det de 4 första dagarna som mamma. sen pumpade jag resten av tiden, och kom aldrig igång på riktigt med amningen igen. Jag försökte inte ens, jag var livrädd att det skulle göra lika jävla förbannat ont igen...



nästa gång, (nu i februari..) ska jag ge det en mer längre ärlig chans.

Jag vet att om jag inte känner mig bra i det IOGEN, då blir det pumpen en gång till.



får hoppas man slipper det nästa gång helt enkelt..



pöss på dig! du är stark som fan som kan skriva om det iaf. Jag höll det mer "hemligt" på nätet. massa folk som blir amningstokiga när man sa att man pumpar. jävla idioter osm inte fattar att amning inte alltid funkar för alla. stå på dig. ha det gott! kram annelie

2010-09-13 @ 01:47:06
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: TESSAN

För att det kan ta upp till en månad innan man känner att det blir mysigt!

Håll ut! ;) Det har inte med näringen att göra utan att barnet kan inte få något nyttigare än bröstmjölk i hela sitt liv!

KRAM

2010-09-15 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0