Viktstress.

Gokväll och ledsen för dålig upd idag! Har helt enkelt haft tankarna på annat håll.
Först och främst blev jag arg då vi ringde och kollade med dagis om de skulle vara ute och leka på fm trots regnet imorsen? Svaret var japp. Så en kvart senare var pappa nere och skulle lämna S på dagis. Men då var ingen ute och han fick ett arrogant svar om att då var de väl tydligen inne. Jahapp kunde de inte sagt det innan? SÅ slapp Sam bli ledsen när han fick gå hem igen. Dumma dagis! Han skall ju vara med och leka ute nu för att försöka minska lite dagisbacieller iaf nu när lillebror är så liten. VEt ju såklart att de kan bli smittade ändå, men det är bättre ute än inne iaf. Så resonerar vi, och tycker det passa oss perfekt!
Men hur som... tyckte det var dålig stil att inte dagis kunde hört av sig om de nu ändrade sig så snabbt!

Men vi fick en mysig dag iaf, vi åkte till badhuset istället och köpote klippkort där, så nu kan det badas hejvilt i de fina äventyrsbadet. Och S gillar mer och mer att bada. Kul att se!  Jag och Tim tog en promenad under tiden, och jag gav sedan honom mat i cafeet som var folktomt nästintill, skönt! Och läste tidningar och mös. Sedan åt Sam lunch där och vi hade helt enkelt en mysig fm på badet! Behöver jag säga att S somnade som en stock på väg hem. T sov redan så gott så i bilen.

Vi åkte direkt till bvc där vi hade tid lite efter två. Trodde absolut att T skulle passerat födelsevikten eftersom han i förra veckan ökat 200gr på bara några dagar. (Sedan vägningen på bb) men denna gången hade han inte ökat ngt nästan, och har lite knappt 100 gr till födelsevikten. Dock kissade han som en tok precis innan vägning, sådant gör ju också sitt. Men ändå. Jag tycker det är oerhört stressande. Han får ju både min mjölk och ersättning. Men kanske har jag gett för lite, och kanske har nappen(som han har ibland, men inte alls ofta) gjort att signalerna har varit svåra att tyda på mara snuttig eller matig. Det som är svårt tycker jag är att han är ganska så kräkig av sig, och kräker ganska så ofta. Och idag kändes det som att han verkligen kräkte upp allt han åt, två gånger. Och då blir jag hämmad, och rädd för att ge för mycket så att det skall komma upp igen...så nu har vi kommit i obalans. Blev stressad av besöket och gav honom mat när vi kom hem, då åt han inte alls mycket och somnade. Sedan vaknade han strax efter och visade hungervilja igen... fick mat... men åt mindre än väntat... och så har det hållt på. Med paus för kräkning emellan. Puh! Jag vet ju såklart att det kan ta tid att nå sin vikt, och T är ganska så stor och kräver mycket mat... men jag blir stressad av att han kräks med.

HUr gör man med kräkisbarn? Vet ej om jag skall börja ge oftare och mindre mängd, fast det är ju inte bra att äta hela tiden typ. Eller om jag skall ge honom mycket, och släppa det med att han kräker. Det kommer antagligen inte upp allt även om det ser ut som det ibland. Har ni haft kräkbarn... ? Tips?

Samt att jag såg att en bit av Sams framtand troligen gått av. Puh! Tänder som är så viktigt. Måste ha hänt när han ramlat och slagit i munnen. Men jag brukar ju kolla tänderna såklart. Tur i oturen att det är mjölktänder. Men inte kul ändå, plutten!

Tips gällande maten och kräkningarna mottages gärna om ni har lust!

Kram på er, nu skall jag dricka upp mitt varma vatten (pojkvännen kommer strax från hockeypremiär och skall handla lite gott med hem) sen skall vi krypa ner efter blöjbyte och förhoppningsvis matning som inte innebär en massa kräkningar efteråt.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Malin - Baby Revolution

Hej!

Viktstress hos de små är verkligen superjobbigt. Jag minns det som igår fast min dotter är 4 år idag. Jag kommer ihåg att jag försökte intala mig att det viktigaste är att ungen mår bra och inte att kurvorna visar exakt. Alla är olika!

Välkommen till vår butik i November. /Malin

2010-09-15 @ 23:18:03
URL: http://www.babyrevolution.se
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Meja var ett riktigt kräkbarn. Det som funkade sämst för oss var att ge henne stora måltider. Då kräktes hon alltid massor. Mindre oftare funkade bättre :)

2010-09-16 @ 09:07:29
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: catta

eftersom han var så stor när han föddes så kanske han nu är på väg att stabiliseras i vikten. han kanske är en mindre kille än vad han var i magen, eftersom då fick han mat av dig o nu tar han de han behöver. dbvs äter de hhan vill!! o behöver...



tror ej duy behöver vara orolig , de har ofta stenkoll...



trista gick heller ej upp så snabbt, eftersom hon endast väge 2,4 så hade de stenkoll o vi fick kolla henne oftare i stl, sedna vände de o hon blev större än störst:)



kram c

2010-09-16 @ 16:00:40
URL: http://diabetesochtraning./blogg.se/
Postat av: Katrin

Jag tror inte du behövar vara så orolig om inte bvc sa ngt speciellt om det..

Men har ni testat att byta ersättning?

De säger ju att av sempers kan man kräka mycket och NAN ska vara mildare. För oss var det tvärtom, Leo kräktes konstant av NAN och Sempers gick hur bra som helst.

Sen kan det också vara beroende på om ni gör "egen" med pulver eller tetra, Leo klarade knappt tetror ibland..

Det är lite tips att testa iaf.

Men som sagt, om inte bvc sagt ngt speciellt tror jag inte ni behöver oroa er..



RKam

2010-09-16 @ 19:47:15
URL: http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0